Studio Mojang opublikowało kolejny Snapshot, który można już testować. Snapshot o numerze 21W40A dostępny jest tylko dla wersji Java Edition, a wprowadzonych zostało kilka dodatkowych poprawek w generowaniu się świata i spawnowaniu się mobów. Co dokładnie zmieniono w tej testowej aktualizacji? Zapraszam do czytania.
Spis treści
Zmiany w Minecraft 21W40A
Oto pełna lista zmian w Minecraft Snapshot 21W40A:
- Ulepszony generator świata
- Zmiany w generowaniu się mobów
- Z rudy miedzi wypada teraz od 2 do 5 surowej miedzi (wcześniej od 2 do 3)
- W przecinarce blok miedzi może zostać zamieniony na cztery cięte miedziane bloki
- Zmieniono nazwy niektórych biomów
Zmiany w generatorze świata
- Poprawiono dystrybucję rudy, aby wydobycie w głębinach było bardziej opłacalne
- Ruda żelaza generuje się teraz powyżej 80 poziomu
- Dodatkowe złoto generuje się poniżej -48 poziomu
- Biomy nie zmieniają już swojej wysokości (oprócz biomów w jaskiniach)
- Poprawiono rozmiar biomów, aby odpowiadał wersji 1.17
- Zwiększono średnio rozmiar biomów
- Zwiększono ilość lochów poniżej wyskości 0
- Wioski są bardziej rozrzucone na świecie
Zmiany w generowaniu się mobów
- Aksolotle będą się teraz pojawiać tylko w wodzie, powyżej glinianych bloków, w bujnych jaskiniach
- Świecące kałamarnice pojawiają się teraz tylko w blokach wodnych, poniżej wysokości 30
- Dorsz, Łosoś, Ryby tropikalne, Kałamarnica i Delfiny pojawiają się teraz tylko w wodzie od wysokości 50 do wysokości 64
- Ryby tropikalne pojawiają się teraz także w bujnych jaskiniach na dowolnej wysokości
- Zombie ponownie pojawiają się w jaskiniach naciekowych — utopione również mogą się tam pojawiać
- Kozy nie pojawiają się już w kamiennych szczytach
Pozostałe zmiany w 21W40A
- Zoptymalizowane AI dla Aksolotli, Kóz, Hoglinów, Zoglinów, Piglinów, Brutali z Piglin i Wieśniaków
- Warstwy podłoża są teraz generowane w zależności od ziarna świata
Naprawiono również kilkanaście błędów, zgłoszony i zauważonych przez graczy. Pełną listę zmian można przeczytać w oficjalnym wpisie twórców.