EA opublikowało nową listę zgłoszonych przez społeczność problemów, nad którymi pracuje zespół The Sims 4. Choć nie wszystkie błędy zostaną naprawione od razu, część z nich ma zniknąć wraz z najbliższą aktualizacją gry.
Spis treści
Długo oczekiwane poprawki wreszcie na horyzoncie
Najnowsza lista problemów od EA i The Sims Team zapowiada kilka długo oczekiwanych napraw, które trafią do gry w nadchodzącej aktualizacji. Choć niektóre większe błędy nadal są badane, twórcy gry skupiają się na poprawie codziennego działania rozgrywki – od niedziałających interakcji, przez dziwne zachowania duchów, aż po błędy graficzne.
Premiera aktualizacji przewidziana jest na przyszły tydzień, a pełna lista planowanych poprawek daje graczom powody do ostrożnego optymizmu. Warto dodać, że niektóre z błędów, które mają zostać usunięte, były zgłaszane przez społeczność już ponad trzy lata temu.
Poprawki skupione na problemach z rozgrywką
Jednym z najczęściej zgłaszanych problemów w The Sims 4 było m.in. to, że Simowie nie mogli podlewać roślin, co utrudniało rozwój ogrodnictwa. Inny błąd powodował, że nastolatki przechodzące w wiek młodych dorosłych nie otrzymywały trzeciej cechy osobowości – co bezpośrednio wpływało na mechanikę gry. Równie frustrujący był glitch związany z festiwalem szachowym – Simowie niezależnie od poziomu logiki nie byli w stanie ukończyć zagadki, co odbierało sens całemu wydarzeniu.
Dodatkowo, twórcy planują rozprawić się z problemem dziecięcych oczu wampirów, które magicznie „wracały” do zwykłego wyglądu, oraz poprawić wyświetlanie wydarzeń szkolnych, które nie działały dla wielu aktywnych nastolatków w jednej rodzinie.
Problemy z duchami, odrodzeniem i symulacją
Lista zawiera także kilka poprawek dotyczących interakcji z duchami i mechaniką odradzania w The Sims 4. Obecnie duchy Simów bywają „zawieszone” – ich sylwetki są wyszarzone, ale nie pojawiają się poprawnie na ekranie odrodzenia. Inne zgłoszenia dotyczą błędów symulacji przy próbach interakcji z postaciami posiadającymi cechy-nagrody, takie jak „Uwielbiany” czy „Miłośnik miłości”, co prowadziło do nieprzewidywalnego zachowania gry lub jej całkowitego zawieszenia.
Zaktualizowany zostanie także tryb Stwórz Sima – stale pojawiające się promienie wokół ikony wyboru istoty okultystycznej wprowadzały zamieszanie i były uznawane za niezamierzoną anomalię wizualną.
Glitche graficzne i stabilność na Macu
Gracze grający na komputerach Mac zgłaszali problem zawieszania się gry podczas podróży do konkretnych lokalizacji – zwłaszcza biblioteki i klubu nocnego w Wierzbowej Zatoczce. To również znalazło się na liście napraw i ma zostać zaadresowane w nadchodzącej łatce.
Dodatkowo, podczas oddalania widoku na roślinie mogły pojawiać się czarne plamy – typowy błąd renderowania, który wpływał na estetykę i czytelność ekranu. Choć to problem techniczny, ma znaczący wpływ na wrażenia wizualne i komfort gry.
Problemy, które wciąż czekają na rozwiązanie
Twórcy zaznaczają, że niektóre z większych i bardziej złożonych błędów – jak problem z uszkodzonymi plikami zapisu czy nieprawidłowym wyświetlaniem efektów pogodowych wewnątrz budynków – nadal są badane. Nie ma jednak gwarancji, że zostaną one naprawione w najbliższej aktualizacji. Użytkownicy proszeni są o zgłaszanie wszelkich przypadków na oficjalnym forum EA, by pomóc zespołowi w ich odtworzeniu i dalszym diagnozowaniu.
Podobnie wygląda sytuacja z błędami podczas wędkowania w Sulani – choć temat jest znany, nie pojawiły się jeszcze konkretne rozwiązania, a jedynie prośby o więcej danych od graczy.
Kiedy i czego się spodziewać?
Choć konkretna data łatki nie została jeszcze podana, wszystko wskazuje na to, że aktualizacja trafi do gry w ostatnim tygodniu kwietnia – prawdopodobnie 30 kwietnia lub 1 maja. Oczekujemy, że pełna lista zmian pojawi się wraz z oficjalnym ogłoszeniem na X (dawniej Twitterze) i Discordzie The Sims Direct.
Twórcy zapowiadają też, że to nie koniec prac nad poprawą gry – kolejne zgłoszenia są analizowane na bieżąco i będą wdrażane w przyszłych aktualizacjach.