Zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami twórców — zmiany z eksperymentalnej wersji zostały przeniesione do głównej, testowej wersji. Aby je przetestować, nie trzeba już pobierać specjalnych plików. Zmiany w porównaniu do poprzedniego, standardowego Snapshota są ogromne, a wszystkie je znajdziecie poniżej. Zmiany te są przygotowaniem pod kolejną, dużą wersję Minecrafta 1.18, która swoją premierę ma mieć już w grudniu 2021 roku.
Spis treści
Zmiany w Minecraft 21W37A
Poniżej przedstawiona została lista zmian, które pojawiały się w Snapshocie o numerze 21W37A. Jest ich całkiem sporo, dlatego zostały podzielone na tematyczne sekcje, opisane poniżej:
- Dodano jaskinie hałasu i warstwy wodonośne
- Dodano podziemny biom jaskiń naciekowych
- Dodano biom gaj
- Dodano biom wysokie szczyty
- Dodano podziemny biom bujne jaskinie
- Dodano biom łąka
- Dodano biom ośnieżonych szczytów
- Dodano biom ośnieżonych stoków
- Dodano biom Stony Peaks
- Nowa dystrybucja rudy i duże żyły rudy
- Rozszerzono limity budowy i generacji nadświata
Nowy biom jaskiń naciekowych
- Zawiera mnóstwo spiczastych nacieków i bloków naciekowych na podłogach i sufitach oraz małe kałuże wody
- W niektórych miejscach znajdują się większe stalagmity, stalaktyty i kolumny zbudowane z bloków naciekowych
- Zawiera dodatkową rudę miedzi
Nowy biom gaj
- Zaśnieżony teren z dużymi świerkami i pułapkami śnieżnymi
- Ma tendencję do generowania na terenach położonych na dużej wysokości pod szczytami górskimi lub na szczytach wzgórz
- Możliwość wygenerowania się wilków, królików i lisów
Nowy biom wysokie szczyty
- Dramatyczne, poszarpane szczyty górskie ze śniegiem i kamieniami
- Możliwość wygenerowania się kóz
Nowy biom ośnieżone szczyty
- Gładkie szczyty górskie z lodem i śniegiem
- Możliwość wygenerowania się kóz i yeti.
Nowy biom zaśnieżone szczyty
- Bardzo zaśnieżony teren, który może ukryć pułapki śnieżne w puchu
- Ma tendencję do generowania na terenach położonych na dużej wysokości pod szczytami górskimi lub na szczytach wzgórz
- Możliwość wygenerowania się kóz i królików
Nowy biom kamieniste szczyty
- Kamieniste szczyty górskie, które mogą być postrzępione lub gładkie
- Możliwość wygenerowania się kóz
- Czasami zawiera paski kalcytu
Nowy biom bujnych jaskiń
- Mech pokrywa podłogi i sufity
- Kwiaty zarodników wyrastają z sufitu i kapie z nich woda
- Zawiera krzewy azalii i kwitnące krzewy azalii
- Drzewa azalii mają swoje korzenie w bujnych jaskiniach, dlatego gry gracz znajdzie drzewo azalii, dokładnie pod nim znajdują się bujne jaskinie
- Jaskiniowe winorośle z jagodami świecącymi wyrastają z sufitu i rozświetlają jaskinie
Nowym biom łąkowy
- Duży trawiasty i kwiatowy biom, który ma tendencję do generowania się wysoko na płaskowyżach lub w pobliżu dużych łańcuchów górskich
- Czasami zawiera samotny wysoki dąb lub brzozę, często z gniazdem pszczół
- Możliwość wygenerowania się osłów, królików i owiec
Nowe jaskinie akustyczne i warstwy wodonośne
- Jaskinie dźwiękowe/akustyczne to nowy sposób tworzenia jaskiń, zapewniający bardziej naturalną różnorodność. Jasienie dźwiękowe, pomimo takiej nazwy, nie wydają dźwięków — jest to jedynie ich termin techniczny.
Jaskinie te występują w trzech rodzajach:- Jaskinie serowe (jak dziury w serze szwajcarskim — te często tworzą jaskinie o różnej wielkości)
- Jaskinie spaghetti (długie, kręte tunele, czasem szerokie)
- Jaskinie makaronowe (cieńsze, bardziej zawiłe i bardziej klaustrofobiczne jaskinie spaghetti)
- Starze rzeźbiarze jaskiń i kanonów wciąż się generują, łącząc się z jaskiniami dźwiękowymi, tworząc ciekawe systemy jaskiń
- Podobnie jak w do tej pory, gdy hałasowe jaskinie przecinają powierzchnię, tworzą wejścia do jaskiń
- Poziom wodonośny to obszar o lokalnym poziomie wody, niezależny od poziomu morza
Warstwy wodonośne są wykorzystywane podczas światowej generacji do generowania zbiorników wodnych w jaskiniach dźwiękowych
To czasami może powodować generowanie się dużych, podziemnych jezior! Mogą również tworzyć się w górach i na powierzchni - Warstwy wodonośne poniżej poizomu 0 czasami będą warstwami wodonośnymi lawy zamiast warstwami wodnymi
- Bloki magmy czasami generują się na dnie podziemnych zbiorników wodnych
- Usunięto podwodnych rzeźbiarzy jaskiń i podwodnych kanionów, ponieważ warstwy wodonośne są wykorzystywane do wytwarzania wody w jaskiniach
Nowe duże żyły rudy
- Żyły rudy to duże, rzadkie, wężowe podziemne formacje rudy
- Żyły miedziane tworzą się między wysokością 0 a 50 i są mieszane z granitem
- Żyły żelaza tworzą się poniżej wysokości -60 i -8
Dodane nowe ustawienia gry
- Dodano opcję ułatwień dostępu, aby zatrzymać miganie nieba podczas burzy
- Dodano opcję określenia urządzenia audio używanego przez grę
- Dodano „Przełącz sprint” i „Przełącz skradanie się” do ustawień sterowania
- Przeniesiono skróty klawiszowe do ich własnego ekranu ustawień, dostępnego z poziomu sterowania
Nowa dystrybucja rudy
- Zmieniono generację rudy, aby dopasować się do nowej wysokości świata i dodać więcej strategii do wydobycia
- Nie ma już jednego poziomu wysokości, który byłby najlepszy dla wszystkich rud, dlatego należy dokonać kompromisów
- Ruda żelaza generuje poniżej wysokości 72, z silnym nastawieniem na y=16
- Ruda żelaza generuje również ponad 112 kratkę wysokości, przy czym więcej rudy żelaza rośnie w miarę wzrostu
- Ruda miedzi generuje od y=0 do y=96, z silnym nastawieniem w kierunku y=48
- Ruda miedzi wytwarza się w większych ilościach w biomie jaskiń naciekowych
- Lapis lazuli generuje poniżej y=64, z silnym nastawieniem w kierunku y=0. Jednak Lapis poniżej y=-32 lub powyżej y=32 nie może generować wystawiony na powietrze, dlatego też będzie albo zakopany, albo w wodzie
- Węgiel generuje powyżej y=0, z silnym nastawieniem na y=96 i więcej.
- Węgiel ma zmniejszoną ekspozycję na powietrze, więc znajdziesz więcej węgla zakopanego lub pod wodą niż na powierzchni (w skrócie — większa ruda, jeżeli nie ma kontaktu z powietrzem)
- Złoto generuje poniżej y=32, z silnym nastawieniem w kierunku y=-16
- Dodatkowe złoto można (nadal) znaleźć w biomach Badlands
- Ruda czerwonego kamienia generuje się poniżej y=16. Generowanie rudy czerwonego kamienia stopniowo wzrasta, gdy schodzisz poniżej y=-32 i dalej w dół.
- Diament generuje poniżej y=16, a im niżej, tym większa szansa na ich znalezienie
- Diamenty mają zmniejszoną ekspozycję na powietrze, więc znajdziesz więcej diamentów zakopanych lub pod wodą niż wystawionych na powietrze (w skrócie — większa ruda, jeżeli nie ma kontaktu z powietrzem)
Zmiany w generowaniu się mobów
- Potwory pojawiają się teraz tylko w miejscach, w których światło z bloków wynosi 0 (światło powierzchniowe nadal zapobiega pojawianiu się, jak wcześniej)
- Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze w trybie wieloosobowym mogli stawić czoła większej lub znacznie mniejszej liczbie wrogów niż zamierzali, szczególnie gdy inni gracze latają
Pozostałe zmiany w 21W37A
- Zakres generacji i limity kompilacji zostały rozszerzone o 64 bloki w górę i 64 bloki w dół, do całkowitego zakresu 384 bloków
- Podziemne obiekty, struktury i jaskinie generują aż do y=-64
- Wyjątek: Dioryt i Granit oraz Andezyt i Brud nie generują poniżej y=0
- Poprawiono rozmiar i pozycjonowanie generowania Diorytu, Andezytu i Granitu
- Skupisk naciekowych nie można już znaleźć w normalnych jaskiniach, tylko w biomach jaskiń naciekowych
- Począwszy od y=0 i poniżej Deepslate stopniowo zastępuje cały kamień
- Kształt terenu różni się dramatycznie, niezależnie od biomów
- Mniej diorytu/granitu/andezytu generuje powyżej y=60
- Pasy żwiru mogą generować się na kamienistych brzegach
- Drzewa bagienne mogą rosnąć w wodzie o głębokości 2 bloków (zamiast tylko 1 bloku)
- Podniesiono poziom chmur ze 128 do 192
- Aksolotle pojawiają się teraz tylko w bujnych jaskiniach
To najważniejsze zmiany w Minecraft Snapshot 21W37A. Pełną listę nowości można przeczytać w oficjalnym wpisie pod tym adresem.