Minecraft 1.18 Pre-Release – zmiany i nowości

Premiera Minecrafta w wersji 1.18 w ramach aktualizacji Caves&Cliffs: Part II zbliża się wielkimi krokami. Z tego też powodu dla testerów pojawiły się nowe wydania aktualizacji przedpremierowej, które głównie zawierają poprawki błędów i nie powinny zawierać już dużych zmian. Lista zmian będzie publikowana od najstarszych do najnowszych. Co nowego znalazło się w tych wydaniach?

Minecraft 1.18 Pre-Release 4 – zmiany i nowości

Czwarta część poprawek to już tylko naprawa 3 błędów. Jest to naprawa błędów, które pojawiały się podczas przechodzenia przez portale netheru lub podczas tworzenia świata z biomami netheru (błąd: java.lang.IndexOutOfBoundsException: Index 0 out of bounds for length 0), naprawa nagłego wyłączenia się gry podczas przechodzenia przez portale końcowe oraz zawieszenia się gry (błąd: java.lang.NegativeArraySizeException: -5) lub zablokowanie się wczytywania i aktualizacji świata super płaskiego z wersji Minecraft 1.17.1 (błąd: java.util.concurrent.CompletionException: z: Biome decoration).

Minecraft 1.18 Pre-Release 3 – zmiany i nowości

Trzecia aktualizacja to już poprawia 15 błędów. Wdrożone poprawki dotyczą menu wyboru serwera Minecraft (wcześniej nie działał wybór strzałkami góra-dół), usunięto generowanie się lawy w górach lodowych, zoptymalizowana wykorzystanie pamięci RAM podczas generowania się świata, czy poprawiono generowanie łupku tak, aby nie zastępował żył rud.

Zmiany w Minecraft 1.18

Minecraft 1.18 Pre-Release 2 – zmiany i nowości

Druga część z kolei zawiera poprawki 39 błędów. Tym razem nie ma żadnych nowości, a pojawiły się tylko poprawki błędów, w tym:

  • poprawa napisów końcowych
  • poprawa błędów z rozmnażaniem pasywnych mobów
  • optymalizacja migracji światów z poprzednich wersji do bieżącej
  • poprawiono działanie śniegowego puchu

Minecraft 1.18 Pre-Release 1 – zmiany i nowości

W pierwszym wydaniu Minecraft 1.18 Pre-Release poprawki otrzymało 42 błędy, które zostały zauważone przez społeczność. Część z nich odnosi się do poprawy błędów związane z granicami świata (np. umieszczenie przedmiotów poza nią, wchodzenie w interakcje z przedmiotami poza granicami świata), poprawiono generowanie się bloków świata na niektórych biomach, jak również poprawiono pogodę, ponieważ wcześniej potrafiła się błędnie zmieniać na wybranych biomach. Zwrócono również uwagę na powolne generowanie się świata Endu.

Zmiany pojawiły się tylko trzy i dotyczą one przede wszystkim dostępnych wyborów w menu generowania się nowego świata:

  • przywrócono światy „Wielkie biomy” i „Powiększony”
  • usunięto typ świata „Jaskinie” i „Latające wyspy”
  • przejścia pomiędzy nowym i starym światem będą mniej „klifowe”

Informacje na temat wszystkich napraw błędów można znaleźć tutaj:

Udostępnij ten wpis!
Default image
RitzyRanger
Moje ulubione gatunki gier to: przygodówki i symulatory. Wiele godzin spędziłem eksplorując świat z Larą we wszystkich częściach Tomb Raider. W wolnych chwilach lubię odprężyć się przemierzając kolejne kilometry w OMSI 2.
Liczba artykułów: 172
Zostaw komentarz