Strona główna » Newsy » Minecraft 1.18 Experimental Snapshot 3 i 4 – zmiany i nowości

Minecraft 1.18 Experimental Snapshot 3 i 4 – zmiany i nowości

Kilka dni temu opublikowano czwartą wersję eksperymentalnego Snapshota do Minecrafta 1.18. W tej wersji poprawione elementy nowego generatora oraz po raz kolejny skupiono się na zmniejszeniu generowania się mikrobiomów. Co nowego znalazło się w kolejnych edycjach?

Minecraft 1.18 Experimental Snapshot 3 – lista zmian

Na początek lista zmian z trzeciej wersji generatora:

  • Poprawiono rozmieszczenie biomów, minimalizując ryzyko ostrych kolizji biomów o różnym klimacie (np. śnieżnego biomu pośrodku pustyni); może jednak jeszcze czasem wystąpić takie zjawisko
  • Zwiększono liczbę występowania różnorodnych biomów, aby zwiększyć liczbę mikrobiomów z tego samego klimatu (np. mały las na biomie równinnym)
  • Przywrócono występowanie czerwonego piasku — pojawia się teraz na płaskich obszarach obok płaskowyżów w biomie Badlandy (znanej jako mesy)
  • Zmniejszono prawdopodobieństwo generowania szczytowych biomów i łąk na płaskich obszarach o niskiej wysokości
  • Wygładzono klify w zniszczonym terenie, aby nie wyglądały na błędy fragmentów
  • Ośnieżone zbocza i ośnieżone szczyty nie powodują już zalegania brudu pod śniegiem
  • Dodano nowy biom górski: Kamieniste szczyty. To wariant ośnieżonych szczytów, w których zamiast śniegu i lodu wykorzystuje się kamień i żwir; służy do unikania kolizji temperaturowych, takich jak ośnieżony szczyt wystający z dżungli
  • Dodano struktury do niektórych nowych biomów górskich: posterunki grabieżców generują się we wszystkich nowych biomach górskich, a wioski rodzą się na łąkach
  • poprawiono plaże, aby były bardziej skłonne do pojawiania się na płaskich wybrzeżach niż na terenach pagórkowatych
  • zmniejszono ilość kamiennych brzegów
  • linie brzegowe i brzegi rzek są mniej podatne na zakłócenia przez warstwy wodonośne; oznacza to, że lokalne poziomy wody są najczęściej używane w terenie, który nie graniczy z rzeką lub oceanem; otwory jaskiń i wąwozy, które przecinają ocean lub rzekę, w większości wykorzystują poziom morza
  • warstwy wodonośne mogą sięgać głębiej i częściej łączą się z systemami jaskiń położonymi dalej; oznacza to, że jeśli gracz zanurkuje w głębokim jeziorze na powierzchni (lub w górach), jest możliwość napotkania kieszeni powietrznych, które prowadzą do systemu jaskiń
  • naprawiono pojawianie się kóz, ponieważ nie pojawiały się w nowych biomach górskich
  • bagna rzadziej nakładają się na zimne lub suche biomy i nie umieszczają już wiszącej wody
  • pustynne świątynie pojawiają się na powierzchni, a nie na stałym poziomie Y
  • trawa nie generuje się już pod wodą
  • zmniejszono ryzyko nieprawidłowego rozmieszczenia powierzchni, takich jak łaty trawy na pustyniach
  • zmniejszono ryzyko powstawania biomu rzecznego w suchych wąwozach górskich
  • odradzanie się mobów nie przyspiesza już na niskim terenie ani nie spowalnia na wysokim terenie; nowa prędkość odradzania jest podobna do odradzania się 1,17 przy Y=64; ta zmiana ma na celu ujednolicenie odradzania się w zaktualizowanym świecie
  • naprawiono błąd, w wyniku którego gracze w trybie wieloosobowym mogli stawić czoła znacznie większej lub znacznie mniejszej liczbie wrogów niż zamierzali, szczególnie gdy inni gracze latają
Lista zmian w Minecraft 1.18 Experimental Snapshot 4

Minecraft 1.18 Experimental Snapshot 4 – lista zmian

Oto lista zmian, która została zawarta w czwartej wersji generatora:

  • ulepszenia świątyń: świątynie pustynne są zazwyczaj częściowo zakopane, a świątynie w dżungli i świątynie pustynne nie generują się już na wodzie
  • biomy badland (mesa) i pustynie są większe i rzadziej pojawiają się jako brzydkie plamy mikrobiomu
  • zalesione trawiaste tereny trawiaste i drzewa zaczynają się wyżej
  • ponownie zmniejszono generowanie się mikrobiomów
  • poprawiono generowanie się biomów, a zmniejszyć ryzyko wystąpienia ostrych kolizji
  • usunięto zamarzanie powierzchni gorących biomów i podniesiono wysokość, na której umieszczane są warstwy śniegu; powinno to skutkować mniejszą liczbą nienaturalnych rzeczy, takich jak drzewa w dżungli ze śniegiem na wierzchu
  • zmniejszono prawdopodobieństwo odcięcia rzek i zamienienia się w strome suche wąwozy rzeczne w górzystym terenie
  • zmniejszono liczbę plam diorytu/andezytu/granitu na powierzchni
  • kamienne brzegi czasami tworzą warstwy (pasy) żwiru, diorytu, andezytu lub granitu; kamieniste szczyty czasami tworzą warstwy żwiru, kalcytu, andezytu lub granitu, więc nie trzeba już niszczyć geod, aby uzyskać kalcyt
  • od teraz żelazo generuje się częściej

Jak pobrać Minecraft 1.18 Experimental Snapshot 4?

Aby pobrać eksperymentalny snapshot, należy pobrać specjalny plik i aktywować go w luncherze.

W celu zainstalowania nowej wersji należy wykonać te kroki:

  1. Pobierz ten plik (pochodzi on z oficjalnej strony Minecraft)
  2. Otwórz folder Minecraft
    1. Windows: kliknij start, wpisz “uruchom”, a następnie “%appdata%\.minecraft”
    2. MacOS: w Finder kliknij w zakładkę “Idź”, następnie “Idź do folderu” i wpisz “~/Library/Application Support/minecraft”
    3. Linux: poszukaj “~/.minecraft” lub “/home/<Twoja nazwa użytkownika>/.minecraft/”
  3. Wypakuj zawartość pobranego archiwum do folderu “versions”
  4. W launcherze Minecraft należy teraz utworzyć nową instalację
    1. Przejdź do zakładki instalacje
    2. Zaznacz opcję Zmodyfikowane (lub modded)
    3. Kliknij “Nowa instalacja”
    4. Wprowadź swoją nazwę i wybierz z listy “pending 1.18_experimental-snapshot_4”
  5. Rozpocznij nową grę na utworzonej, nowej wersji

Pamiętajcie, że przed rozpoczęciem instalacji, warto zrobić sobie całą kopię folderu .minecraft tak na wszelki wypadek.

5/5 - (11 ocen)
Sdílejte tento příspěvek!
Minecraft

Więcej o Minecraft

Minecraft to gra komputerowa, która została wydana 18 listopada 2011 roku. Jest to bardzo popularna gra o otwartym świecie, która rozwijana jest przez Mojang Studios.

Default image
RitzyRanger
Moje ulubione gatunki gier to: przygodówki i symulatory. Wiele godzin spędziłem eksplorując świat z Larą we wszystkich częściach Tomb Raider. W wolnych chwilach lubię odprężyć się przemierzając kolejne kilometry w OMSI 2.
Liczba artykułów: 204
Start Poradniki Kody