Kilka dni temu opublikowano czwartą wersję eksperymentalnego Snapshota do Minecrafta 1.18. W tej wersji poprawione elementy nowego generatora oraz po raz kolejny skupiono się na zmniejszeniu generowania się mikrobiomów. Co nowego znalazło się w kolejnych edycjach?
Spis treści
Minecraft 1.18 Experimental Snapshot 3 – lista zmian
Na początek lista zmian z trzeciej wersji generatora:
- Poprawiono rozmieszczenie biomów, minimalizując ryzyko ostrych kolizji biomów o różnym klimacie (np. śnieżnego biomu pośrodku pustyni); może jednak jeszcze czasem wystąpić takie zjawisko
- Zwiększono liczbę występowania różnorodnych biomów, aby zwiększyć liczbę mikrobiomów z tego samego klimatu (np. mały las na biomie równinnym)
- Przywrócono występowanie czerwonego piasku — pojawia się teraz na płaskich obszarach obok płaskowyżów w biomie Badlandy (znanej jako mesy)
- Zmniejszono prawdopodobieństwo generowania szczytowych biomów i łąk na płaskich obszarach o niskiej wysokości
- Wygładzono klify w zniszczonym terenie, aby nie wyglądały na błędy fragmentów
- Ośnieżone zbocza i ośnieżone szczyty nie powodują już zalegania brudu pod śniegiem
- Dodano nowy biom górski: Kamieniste szczyty. To wariant ośnieżonych szczytów, w których zamiast śniegu i lodu wykorzystuje się kamień i żwir; służy do unikania kolizji temperaturowych, takich jak ośnieżony szczyt wystający z dżungli
- Dodano struktury do niektórych nowych biomów górskich: posterunki grabieżców generują się we wszystkich nowych biomach górskich, a wioski rodzą się na łąkach
- poprawiono plaże, aby były bardziej skłonne do pojawiania się na płaskich wybrzeżach niż na terenach pagórkowatych
- zmniejszono ilość kamiennych brzegów
- linie brzegowe i brzegi rzek są mniej podatne na zakłócenia przez warstwy wodonośne; oznacza to, że lokalne poziomy wody są najczęściej używane w terenie, który nie graniczy z rzeką lub oceanem; otwory jaskiń i wąwozy, które przecinają ocean lub rzekę, w większości wykorzystują poziom morza
- warstwy wodonośne mogą sięgać głębiej i częściej łączą się z systemami jaskiń położonymi dalej; oznacza to, że jeśli gracz zanurkuje w głębokim jeziorze na powierzchni (lub w górach), jest możliwość napotkania kieszeni powietrznych, które prowadzą do systemu jaskiń
- naprawiono pojawianie się kóz, ponieważ nie pojawiały się w nowych biomach górskich
- bagna rzadziej nakładają się na zimne lub suche biomy i nie umieszczają już wiszącej wody
- pustynne świątynie pojawiają się na powierzchni, a nie na stałym poziomie Y
- trawa nie generuje się już pod wodą
- zmniejszono ryzyko nieprawidłowego rozmieszczenia powierzchni, takich jak łaty trawy na pustyniach
- zmniejszono ryzyko powstawania biomu rzecznego w suchych wąwozach górskich
- odradzanie się mobów nie przyspiesza już na niskim terenie ani nie spowalnia na wysokim terenie; nowa prędkość odradzania jest podobna do odradzania się 1,17 przy Y=64; ta zmiana ma na celu ujednolicenie odradzania się w zaktualizowanym świecie
- naprawiono błąd, w wyniku którego gracze w trybie wieloosobowym mogli stawić czoła znacznie większej lub znacznie mniejszej liczbie wrogów niż zamierzali, szczególnie gdy inni gracze latają
Minecraft 1.18 Experimental Snapshot 4 – lista zmian
Oto lista zmian, która została zawarta w czwartej wersji generatora:
- ulepszenia świątyń: świątynie pustynne są zazwyczaj częściowo zakopane, a świątynie w dżungli i świątynie pustynne nie generują się już na wodzie
- biomy badland (mesa) i pustynie są większe i rzadziej pojawiają się jako brzydkie plamy mikrobiomu
- zalesione trawiaste tereny trawiaste i drzewa zaczynają się wyżej
- ponownie zmniejszono generowanie się mikrobiomów
- poprawiono generowanie się biomów, a zmniejszyć ryzyko wystąpienia ostrych kolizji
- usunięto zamarzanie powierzchni gorących biomów i podniesiono wysokość, na której umieszczane są warstwy śniegu; powinno to skutkować mniejszą liczbą nienaturalnych rzeczy, takich jak drzewa w dżungli ze śniegiem na wierzchu
- zmniejszono prawdopodobieństwo odcięcia rzek i zamienienia się w strome suche wąwozy rzeczne w górzystym terenie
- zmniejszono liczbę plam diorytu/andezytu/granitu na powierzchni
- kamienne brzegi czasami tworzą warstwy (pasy) żwiru, diorytu, andezytu lub granitu; kamieniste szczyty czasami tworzą warstwy żwiru, kalcytu, andezytu lub granitu, więc nie trzeba już niszczyć geod, aby uzyskać kalcyt
- od teraz żelazo generuje się częściej
Jak pobrać Minecraft 1.18 Experimental Snapshot 4?
Aby pobrać eksperymentalny snapshot, należy pobrać specjalny plik i aktywować go w luncherze.
W celu zainstalowania nowej wersji należy wykonać te kroki:
- Pobierz ten plik (pochodzi on z oficjalnej strony Minecraft)
- Otwórz folder Minecraft
- Windows: kliknij start, wpisz “uruchom”, a następnie “%appdata%\.minecraft”
- MacOS: w Finder kliknij w zakładkę “Idź”, następnie “Idź do folderu” i wpisz “~/Library/Application Support/minecraft”
- Linux: poszukaj “~/.minecraft” lub “/home/<Twoja nazwa użytkownika>/.minecraft/”
- Wypakuj zawartość pobranego archiwum do folderu “versions”
- W launcherze Minecraft należy teraz utworzyć nową instalację
- Przejdź do zakładki instalacje
- Zaznacz opcję Zmodyfikowane (lub modded)
- Kliknij “Nowa instalacja”
- Wprowadź swoją nazwę i wybierz z listy “pending 1.18_experimental-snapshot_4”
- Rozpocznij nową grę na utworzonej, nowej wersji
Pamiętajcie, że przed rozpoczęciem instalacji, warto zrobić sobie całą kopię folderu .minecraft tak na wszelki wypadek.