Kilka dni temu studio Mojang udostępniło drugą, eksperymentalną wersję Snapshota, w której testowana jest wersja Minecrafta 1.18. Zmian jest sporo, a naprawiają one główne błędy, które powstały w poprzedniej wersji. Co zmieniło się w najnowszym wydaniu?
Spis treści
Minecraft 1.18 Experimental Snapshot 2 – lista zmian
W nowej wersji pojawiło się dużo zmian i poprawek błędów, które dotyczą m.in. wysokości generowania się surowców i chmur czy sposobie generowania się biomów oraz ich granic.
Pełna lista zmian:
- Granice nowych biomów są teraz płynniejsze i są mniej posiatkowane, przez co generowane biomy wydają się być większe
- Poziom generowania się chmur został zmieniony ze 128 na 192
- Zmieniono nazwy biomów gór, dzięki czemu zmniejszono ryzyko pomylenia się przy używaniu komend:
- góry (stary biom gór) to teraz ekstremalne wzgórza (en.: mountains ==> extreme hills)
- żwirowe góry to żwirowe wzgórza (en.: gravelly mountains ==> gravelly hills)
- Zmieniono generowanie się plaż — teraz można spotkać szersze plaże (na wzór rekreacyjnych) lub można zauważyć brak plaży, dzięki czemu zwiększono różnorodność terenu
- Od teraz owce generują się również na łąkach
- Generuje się więcej królików i mniej osłów
- Niebieska orchidea nie generuje się już na łąkach — można je znaleźć tylko na bagnach
- Bagna generują się już prawidłowo
- Dodano brakujące biomy (Ice Spikes i Eroded Badlands)
- Biomy podziemne ingerują już mniej w biomy powierzchniowe
- Zwiększono wysokość niektórych szczytów do wysokości 220-260, lecz występuje to rzadko
- Zwiększono szansę na odnalezienie dużych, płaskich biomów
- Na łąkach może wygenerować się samotne drzewo, często z gniazdem pszczół
- Potwory pojawiają się nowych biomach górskich
- W nowych biomach górskich generują się już szmaragdy i zainfekowany kamień
- Żyły rudy zostały zwiększone i pojawiają się częściej
- Struktury pojawiają się teraz w prawidłowych biomach (a przynajmniej w zdecydowanej większości)
- Zmniejszono wejścia do mega jaskiń i ograniczono możliwość ich wygenerowania się aż do poziomu diamentów
- Zmniejszono wielkość generowania się jaskiń
- Spawnery przywołują teraz moby do poziomy światła blokowego
- Spawnery mają teraz nowe tagi:
- „CustomSpawnRules” – pozwala na pominięcie zasad odradzania odradzanego moba
- “BlockLightLimit” – wskazuje najwyższe światło blokowe, przy którym spawnery będą odradzać moby
- „CustomSpawnRules” – pozwala na pominięcie zasad odradzania odradzanego moba
- Zmniejszono szansę do wygenerowanie się bloku piasku i żwiru w taki sposób, że automatycznie spadają, zmniejszając wydajność gry
Snapshoty są eksperymentalne, dlatego niektóre funkcje mogą działać niepoprawnie. Część z nich może zostać usunięta i zastąpiona czymś innym.
Znane problemy Experimental Snapshot 2
- Otwarcie świata z eksperymentalnej migawki nr 1 powoduje błąd. Musisz więc stworzyć nowy świat dla tej migawki.
- Niska wydajność, a twórcy już pracują nad jej poprawą
- Dolny teren jest zepsuty
- Kolumny końcowe nie generują się (choć generują się, gdy odradzasz smoka…)
- Czerwony piasek jest trudny do zdobycia
- Warstwy wodonośne czasami łamią linie brzegowe w brzydki sposób
Jak pobrać Beta Minecraft 1.18 Experimental Snapshot 2?
Przed pobraniem tej wersji eksperymentalnej, należy zrobić kopię całego folderu Minecraft.
W celu zainstalowania nowej wersji należy wykonać te kroki:
- Pobierz ten plik (pochodzi on z oficjalnej strony Minecraft)
- Otwórz folder Minecraft
- Windows: kliknij start, wpisz “uruchom”, a następnie “%appdata%\.minecraft”
- MacOS: w Finder kliknij w zakładkę “Idź”, następnie “Idź do folderu” i wpisz “~/Library/Application Support/minecraft”
- Linux: poszukaj “~/.minecraft” lub “/home/<Twoja nazwa użytkownika>/.minecraft/”
- Wypakuj zawartość pobranego archiwum do folderu “versions”
- W launcherze Minecraft należy teraz utworzyć nową instalację
- Przejdź do zakładki instalacje
- Zaznacz opcję Zmodyfikowane (lub modded)
- Kliknij “Nowa instalacja”
- Wprowadź swoją nazwę i wybierz z listy “pending 1.18_experimental-snapshot_2”
- Rozpocznij nową grę na utworzonej, nowej wersji