The Sims 4 Być rodzicem to piąty pakiet rozgrywki do gry, którego premiera przypadła na 30 maja 2017. Rozszerzenie skupia się na rozwijaniu umiejętności rodzicielskich, które pomagają w wychowaniu dzieci. Pakiet wprowadza masę funkcji związanych z uczeniem dzieci konkretnych wartości, które mają przełożenie na ich dalsze losy. Dodatek wprowadza także kilka nowych interakcji rodzinnych np. pomaganie w projekcie szkolnym. Kody do The Sims 4 Być rodzicem pomagają rozwinąć nową umiejętność lub odblokować ukryte cechy.
Spis treści
Jak używać kodów do The Sims 4 Być rodzicem?
Wszystkie kody do The Sims 4 Być rodzicem należy wpisać do konsoli w grze. Aby ją uruchomić, wystarczy wejść do gry i wcisnąć jednocześnie na klawiaturze CTRL + Shift + C lub na padzie R1 + R2 + L1 + L2. Po wykonaniu tej czynności w lewym górnym rogu powinien pojawić się biały pasek od konsoli. Do niej należy wpisywać wszystkie kody. Część przedstawionych kodów wymaga uruchomienia trybu zaawansowanego. W tym celu należy do konsoli wpisać kod testinhcheats true i zatwierdzić.
Kod na umiejętności wychowawcze
Pakiet The Sims 4 Być rodzicem wprowadza do gry nową umiejętność związaną z wychowaniem swoich pociech. Simowie o najwyższym poziomie umiejętności wychowawczych perfekcyjnie radzą sobie z opieką nad dziećmi – wiedzą kiedy zachęcić do nauki oraz potrafią skutecznie zaspokoić ich potrzeby. Umiejętność rozwija się poprzez opiekę nad dziećmi oraz rozmawiając z innymi rodzicami. Kod do The Sims 4 Być rodzicem pozwala na rozwinięcie umiejętności wychowawczych w kilka sekund.
- stats.set_skill_level adultmajor_parenting 10 – maksymalny poziom umiejętności wychowawczych
Kody na ukryte cechy z The Sims 4 Być rodzicem
Wraz z rozszerzeniem The Sims 4 Być rodzicem w grze pojawia się aż siedem nowych cech charakteru. Wszystkie mają one związek z etapami życia dzieci oraz nastolatków. Każdy Sim może jednocześnie posiadać tylko jedną cechę etapu życia. Część cech dostępnych jest tylko dla dzieci, a cecha Introwertyka dostępna jest tylko dla nastolatków. Kody do The Sims 4 Być rodzicem pozwalają na dodawanie lub usuwanie tych cech.
Dodanie nowej cechy:
- traits.equip_trait childhoodphase_bear – dodaje cechę Jestem niedźwiedziem! (Tylko dla dzieci)
- traits.equip_trait childhoodphase_clingy – dodaje cechę Przylepa (Tylko dla dzieci)
- traits.equip_trait childhoodphase_loud – dodaje cechę Hałaśliwy (Tylko dla dzieci i nastolatków)
- traits.equip_trait childhoodphase_meanstreak – dodaje cechę Podły (Tylko dla dzieci i nastolatków)
- traits.equip_trait childhoodphase_pickyeater_A – dodaje cechę Wybredny w jedzeniu (Tylko dla dzieci i nastolatków)
- traits.equip_trait childhoodphase_rebellious – dodaje cechę Buntownik (Tylko dla dzieci i nastolatków)
- traits.equip_trait childhoodphase_distant – dodaje cechę Introwertyk (Tylko dla nastolatków)
Usunięcie cechy:
- traits.remove_trait childhoodphase_bear – usuwa cechę Jestem niedźwiedziem! (Tylko dla dzieci)
- traits.remove_trait childhoodphase_clingy – usuwa cechę Przylepa (Tylko dla dzieci)
- traits.remove_trait childhoodphase_loud – usuwa cechę Hałaśliwy (Tylko dla dzieci i nastolatków)
- traits.remove_trait childhoodphase_meanstreak – usuwa cechę Podły (Tylko dla dzieci i nastolatków)
- traits.remove_trait childhoodphase_pickyeater_A – usuwa cechę Wybredny w jedzeniu (Tylko dla dzieci i nastolatków)
- traits.remove_trait childhoodphase_rebellious – usuwa cechę Buntownik (Tylko dla dzieci i nastolaktów)
- traits.remove_trait childhoodphase_distant – usuwa cechę Introwertyk (Tylko dla nastolatków)
Kody na skłonności z The Sims 4 Być rodzicem
Wychowywanie dzieci w The Sims 4 Być rodzicem oparte jest na pięciu podstawowych skłonnościach: maniery, kontrolowanie emocji, odpowiedzialność, empatia oraz rozstrzyganie konfliktów. Wszystkie te skłonności mogą przyjmować wartości dodatnie lub ujemne. W zależności od wskaźnika młody dorosły otrzymuje odpowiednie cechy. Dzięki kodom do The Sims 4 Być rodzicem można dodawać lub usuwać konkretne skłonności.
Dodanie nowej skłonności:
- traits.equip_trait BadManners – dodaje skłonność Złe maniery
- traits.equip_trait GoodManners – dodaje skłonność Dobre maniery
- traits.equip_trait Irresponsible – dodaje skłonność Nieodpowiedzialny
- traits.equip_trait LifeSkills_Responsible – dodaje skłonność Odpowiedzialny
- traits.equip_trait Argumentative – dodaje skłonność Kłótliwy
- traits.equip_trait Mediator – dodaje skłonność Mediator
- traits.equip_trait Uncontrolled – dodaje skłonność Niekontrolowane emocje
- traits.equip_trait EmotionalControl – dodaje skłonność Kontrolowanie emocji
- traits.equip_trait Compassionate – dodaje skłonność Empatyczny
- traits.equip_trait LifeSkills_Unfeeling – dodaje skłonność Nieczuły
Usunięcie skłonności:
- traits.remove_trait BadManners – usuwa skłonność Złe maniery
- traits.remove_trait GoodManners – usuwa skłonność Dobre maniery
- traits.remove_trait Irresponsible – usuwa skłonność Nieodpowiedzialny
- traits.remove_trait LifeSkills_Responsible – usuwa skłonność Odpowiedzialny
- traits.remove_trait Argumentative – usuwa skłonność Kłótliwy
- traits.remove_trait Mediator – usuwa skłonność Mediator
- traits.remove_trait Uncontrolled – usuwa skłonność Niekontrolowane emocje
- traits.remove_trait EmotionalControl – usuwa skłonność Kontrolowanie emocji
- traits.remove_trait Compassionate – usuwa skłonność Empatyczny
- traits.remove_trait LifeSkills_Unfeeling – usuwa skłonność Nieczuły
Kody na punkty skłonności
System skłonności z The Sims 4 Być rodzicem może przyjmować wartości dodatnie oraz ujemne. Kody pozwalają na przypisanie do konkretnej skłonności wybraną liczbę punktów. W miejscu X należy wpisać liczbę z zakresu od -100 do 100. Liczba 100 oznacza pełne zapełnienie po stronie dodatniej, a -100 oznacza całkowite zapełnienie po stronie ujemnej.
- stats.set_stat lifeskillstatistic_conflictresolution X – ustalenie punktów dla skłonności Rozstrzyganie konfliktów
- stats.set_stat lifeskillstatistic_emotionalcontrol X – ustalenie punktów dla skłonności Kontrolowanie emocji
- stats.set_stat lifeskillstatistic_empathy X – ustalenie punktów dla skłonności Empatia
- stats.set_stat lifeskillstatistic_manners X – ustalenie punktów dla skłonności Maniery
- stats.set_stat lifeskillstatistic_responsibility X – ustalenie punktów dla skłonności Odpowiedzialność