Strona główna » Newsy » Zapowiedziano nowy Mid-Chapter do Dead by Daylight

Zapowiedziano nowy Mid-Chapter do Dead by Daylight

Na oficjalnym forum Dead by Daylight pojawiły się informacje o zachodzących zmianach w grze, które zostaną wprowadzone w styczniowej aktualizacji. Testowa wersja zostanie udostępniona już jutro. Zmiany, które obejmuje update dotyczą zarówno kwestii technicznych, jak i bezpośrednio związanych z elementami gry.

Optymalizacja patchów do gry

Gracze Dead by Daylight przed każdym większym updatem zawsze muszą uzbrajać się w cierpliwość. Aktualizowanie gry często zajmuje tyle samo czasu co pobranie nowej gry na nowo. Jak dowiadujemy się od deweloperów jest to powiązane samą strukturą gry podzieloną na wiele drobnych części, czyli tzw. chunki – trochę jak w Minecraft. Jedna zmiana w grze może dotykać jej wielu obszarów. W związku z tym pliki aktualizacji będą teraz kompresowane, co pozwoli na o połowę szybsze pobranie nowego patcha i zmniejszenie plików o około 18 GB. Z przyczyn technicznych opcja ta będzie na tę chwilę tylko dostępna dla wersji gry na Steam. Docelowo zmiany mają pojawić się na wszystkich platformach i przyspieszyć aktualizowanie nawet o 200% – wspominają devsi w swoim newsie.

Poprawki do matchmakingu

Aktualizacja do Dead by Dayliight

Od jakiegoś czasu matchmaking jest oparty na pewnych statystykach graczy, a nie jak pierwotnie na rangach. Choć nowy dobór przeciwników miał być bardziej sprawiedliwy i odpowiedni dla graczy, w praktyce okazuje się mieć jeszcze wiele niedoskonałości. Devsi podkreślają, że cały czas pracują nad kolejnymi usprawnieniami i wprowadzają zmiany, aby kolejki i jakość meczów była jak najlepsza. Jedna ze wspomnianych zmian zakłada między innymi obniżenie ratingu dla nowych graczy, tak aby tylko nowicjusze grali przeciwko sobie. Twórcy także znaleźli kolejne obszary w grze, gdzie zostaną wprowadzone usprawnienia: dobieranie brakującego gracza w lobby o podobnym poziomie gry, obsługa disconnectów w trakcie meczu, dłuższe przerwy od grania, serwery do których gracz ma najbliżej lokalizacją.

Solo Survivor Experience

Zmiany, które ułatwią grę ocalałym bez drużyny. Twórcy dostrzegają różnicę między teamem czterech zgranych graczy z komunikatorem głosowym, a czteroma całkowicie losowymi graczami w lobby. W celu ułatwienia rozgrywki tym drugim, w grze pojawią się dodatkowe informacje obok nicków graczy – ikonki informujące co każda z postaci aktualnie robi w meczu. Devsi sygnalizują, że są to dopiero początki zmian i będą one jeszcze w przyszłości rozwijane.

Zakładka Beta

Nowe szamotanie w dbd

Zakładka Beta i nowy rodzaj skillchecków zostanie wprowadzony jako testowa opcja do gry, która ma zastąpić takie kombinacje jak na przykład szamotanie się za pomocą przycisków A i D. Kilka aktualizacji temu została już wprowadzona zmiana w działaniu tzw. struggle’a, czyli smashowania spacji, aby tylko nie poddać się walce na haku. Devsi idą za ciosem i wprowadzają kolejne zmiany, które mają być teoretycznie łatwiejsze i bardziej dostępne dla wszystkich.

Zamiast wciskania przycisków zobaczysz test umiejętności podczas szamotania – tylko ten ma dwie strefy i nie znika zaraz po trafieniu. Zamiast tego pomyślne trafienie testu umiejętności spowoduje, że zmieni on kierunek i stopniowo wypełni twój wskaźnik szamotania się. Kontynuuj wykonywanie testów umiejętności, aby dalej się szamotać!

Szamotanie będzie teraz bardziej interaktywne, wymagając mniej przyciskania i będzie znacznie łatwiejsze w obsłudze kontrolerów, dzięki czemu jest bardziej dostępne dla graczy z powtarzającymi się urazami (ang. RSI). Dodatkowo, każda strona testu umiejętności może być opcjonalnie powiązana z innym przyciskiem, w celu zwiększenia odstępami między powtarzającym się przyciskaniem.

Opis nowej mechaniki szamotania na forum Dead by Daylight

Nowe szamotanie ma być ułatwieniem dla graczy z powtarzającymi się urazami (ang. RSI). Dodatkowo, każda strona testu umiejętności będzie mogła być powiązana z różnymi przyciskami, w celu zwiększenia odstępów między powtarzającym się przyciskaniem.

Dodatkowe usprawnienia

W grze pojawi się także nowa opcja pozwalająca na łatwe rozpoczynanie i kończenie interakcji. Obecnie podczas naprawiania generatora należy mieć przez cały czas wciśnięty klawisz myszy lub kontrolera. Nowe zmiany mają wprowadzić zasadę – kliknij, aby rozpocząć interakcję i kliknij ponownie, aby ją zakończyć. Interakcję będzie mógł przerywać także ruch postaci – do włączenia jako kolejna opcja.

Zmiany w rozgrywce

Do tej pory grając Kanibalem i poświęcając dla Bytu 25 razy czterech oryginalnych ocalałych można było odblokować dodatkowe maski dla zabójcy z podobizną do ocalałego. Ze względu na dużą ilość zgłoszeń od community, że maski były wykorzystywane do hejtu, te zostaną całkowicie usunięte z gry. Za każdą odblokowaną dotychczas maskę, gracz dostanie 8000 odłamków.

Maski do zdobycia Kanibal DBD
Źródło: Dead by Daylight Fandom

Wraz z nowym systemem rang zostały wprowadzone nagrody w postaci Bloodpointsów. Devsi ocenili, że obecny system nagradzania jest zbyt mało adekwatny, dlatego pojawią się zwiększone nagrody. Pierwszych zmian należy się spodziewać przy resecie 13 lutego.

Pojawiły się buffy i nerfy add-onów do mocy zabójców takich jak: Blight, Kanibal, Klaun, Świnia, Bliźniaki, Nemesis, Łowczyni, Oni. Wszystkie ze zmian dotyczą zwiększenia lub zmniejszenia statystyk dodatków.

Zmianie uległy także niektóre z umiejętności. Zabójcy znajdą zmiany w perkach takich jak: Zapamiętaj Mnie, Maniak Techniki, Czuwak, Cios Łaski, Tajemny Pościg. Wśród zmian dla Ocalałych będą to: Do Utraty Tchu, Zapnij Pasy, Intensywna Walka, Pobudka!, Zakłócenie.

Więcej o zmianach w grze można przeczytać w drugiej części opisu aktualizacji na oficjalnym forum Dead by Daylight.

5/5 - (16 ocen)
Sdílejte tento příspěvek!
Dead by Daylight
Default image
Mrrroziu
Miłośnik gier typu horror survival, jak i ogromny fan symulatorów. Ostatnio najwięcej czasu spędzam przy Dead by Daylight, przy grze będącej dla mnie świetnym zastrzykiem adrenaliny. W wolnych chwilach lubię też zaglądać do świata Minecrafta i The Sims realizując tam swoje szalone pomysły.
Liczba artykułów: 22
Start Poradniki Kody