Wraz z nowym Rozdziałem Hellraiser w Dead by Daylight pojawiła się aktualizacja wprowadzająca zmiany w systemie rang pod nowy matchmaking. Zostały też dodane usprawnienia w mocy Nemesisa, drobne zmiany wizualne oraz poprawki błędów.
Spis treści
Nowy matchmaking i zmieniony system rang
8 września do gry zostanie wprowadzony nowy sposób dobierania graczy w lobby. Dotychczasowo każdy z graczy, zarówno grając Ocalałym jak i Zabójcą, zdobywał rangę za zdobyte emblematy podczas rozgrywki. Ranga była głównym czynnikiem decydującym z jakimi graczami rozpoczniemy mecz. Ze względu na to, że matchmaking oparty na rangach nie był wystarczająco zadawalający, studio Behaviour ogłosiło pracę nad całkiem nowym, a co za tym idzie bardziej sprawiedliwym sposobem na dobranie towarzyszy i przeciwników. Nowy matchmaking będzie teraz działać osobno na każdego Zabójcę. Przykładowo, jeżeli ktoś potrafi bardzo dobrze grać jako Legion, ale nie wie kompletnie jak grać Pielęgniarką, gra w obu przypadkach nie dobierze już tak samo dobrych graczy. O różnicach w matchmakingu pisaliśmy także w newsie podczas testów, które odbywały się w czerwcu. W tym miejscu warto także dodać, że nie znamy szczegółowych informacji na jakiej podstawie działa nowe dobieranie graczy, nie mniej jednak prawdopodobnie są to różne statystyki takie jak liczba zrobionych generatorów, liczba ucieczek, liczba haków, liczba ofiar, długość pościgu itd.
Największą zmianą na pierwszy rzut oka to zmiana systemu rang. W anglojęzycznej wersji gry określenie “ranks” zostało zastąpione pojęciem “grades”, co w wolnym tłumaczeniu możemy przetłumaczyć jako klasy lub stopnie (w polskiej wersji nadal wykorzystywane jest stare nazewnictwo).
Rangi od 20 do 1, w kolejności od najniższej do najwyższej zostały zastąpione grupami takimi jak: Popiół, Brąz, Srebro, Złoto i Opal. Dodatkowo każda grupa ma cztery podgrupy, które oznaczane są liczbami rzymskimi.
Obecnie rangi zostaną zamienione na odpowiadające im stopnie, przykładowo: 20 ranga to Popiół IV, 19 ranga to Popiół III, aż do 1 rangi, którą teraz jest Opal I itd. Nowe stopnie podobnie jak stare rangi będą resetowane 13 dnia każdego miesiąca, z tym że każdy reset będzie odbywał się zawsze do najniższej rangi Popiół IV. Za zdobytą rangę będzie przyznawana na koniec sezonu nagroda w postaci Bloodpointsów. Dodatkowo zmianą jest także brak możliwości zejścia na stopień niżej. Oznacza to, że jeżeli gracz zdobył Srebro, uzyskanie -1 postępu do rangi nie pozwoli na zejście do Brązu.
Usprawnienia Nemesisa
Nemesis to zabójca przedostatniego DLC do Dead by Daylight opartego na licencji Resident Evil, które zostało wydane w czerwcu tego roku. Ze względu na to, że zabójca wypadał czasami gorzej w porównaniu do innych, postanowiono wprowadzić kilka drobnych zmian.
- Prędkość ruchu podczas ładowania Uderzenia Macką Poziomu 3 zwiększona do 4,0 m/s (było 3,8 m/s)
- Dodatek: Zniszczona Odznaka S.T.A.R.S. – czas trwania efektu odznaki zwiększony do 60 sekund (było 30 sekund)
- Dodatek: Opalizująca Odznaka Umbrella – czas trwania efektu wydłużony do 30 sekund (było 15 sekund, ale było błędnie wyświetlane jako 12 sekund)
- Zmieniono zadanie z dziennego rytuału Nemesisa – teraz należy osiągnąć jeden maksymalny poziom mutacji (było 4)
Zmiany wizualne
Choć w tej aktualizacji nie doczekaliśmy się żadnej nowej mapy ani reworka graficznego, w grze zmieniono nieznacznie tło podczas ładowania gry (jest jaśniejsze) oraz wygląd tła podczas wyświetlania darów przed rozpoczęciem meczu (jest bardziej jednolite). Gracze mogą teraz także włączyć opcję większego tekstu, aby powiększyć wszystkie teksty w HUD w celu uzyskania lepszej czytelności. W wynikach meczu pojawia się też informacja w przypadku gdy Ocalały trzymał ze sobą przedmiot specjalny, którego nie można przechowywać w lobby, tj. strzykawka Nemesisa, granat błyskowy czy kostka Cenobity – wszystkie te przedmioty będą zawsze zabierane przez Byt. Po raz kolejny zmienił się także wygląd graficzny palet.
Informacje o nowym typie totemów
W samouczku do gry pojawiła się informacja o nowym typie totemów dla Ocalałych – Boon Totems. Mowa jest o totemach, które są objęte błogosławieństwem Ocalałych, co prawdopodobnie możemy ocenić jako przeciwieństwo klątw Zabójcy.
O nowych mechanikach twórcy wspominali już w planach na 6 rok Dead by Daylight w transmisji podsumowującej pięciolecie gry. Możliwe więc, że nowy rodzaj totemów pojawi się w grze już niebawem.