Zespół Dead by Daylight w poprzednim roku zapowiedział zmianę matchmakingu, czyli sposobu dobierania graczy w publicznych meczach. Dziś po raz kolejny uruchomiono testową wersję nowego systemu, który ma dobierać graczy na podstawie ich umiejętności, a nie na podstawie poziomów rang. Testy potrwają przez 2 dni.
Spis treści
Aktualne zasady dobierania
Obecnie algorytm dobierania graczy w lobby bazuje na poziomach ich rangi. W Dead by Daylight za wykonywanie odpowiednich celów w meczu zdobywa się postęp do rangi, który teoretycznie ma także odzwierciedlać większe umiejętności nabyte w grze. Każdy nowy gracz rozpoczyna rozgrywkę z 20 rangą, która jest najniższą z możliwych do zdobycia. Zdobywanie emblematów za wykonywane czynności w meczu sprowadza się do stopniowego zdobywania kolejnych poziomów rang. Najwyższą do zdobycia jest ranga 1, oznaczona czerwonym kolorem z czaszką. Rangi ulegają comiesięcznemu resetowi, tak jak przedstawia poniższa tabela.
Aktualny system okazuje się być niezbyt efektywnym, ze względu na to że pierwszą rangę może osiągnąć gracz, który ma zarówno kilkadziesiąt godzin w grze, jak i kilka tysięcy. Zdobywanie rangi okazało się być też zależne od częstotliwości grania podczas trwania sezonu, nie faktycznych umiejętności. Dodatkowym problemem jest także to, że ranga nie jest w stanie adekwatnie określić tego samego poziomu umiejętności grania każdym Zabójcą, jak i przeciwko niemu. Przykładowo, jeżeli ktoś potrafi bardzo dobrze grać jako Legion, ale nie wie kompletnie jak grać Pielęgniarką, gra mimo to zarówno w jednym, jak i w drugim przypadku dobierze przeciwników na podstawie tej samej rangi.
Nowe zasady matchmakingu
Testy nowego matchmakingu są już dostępne i potrwają przez 2 dni. Nowy sposób dobierania graczy ma opierać się przede wszystkim na ich prawdziwych umiejętnościach. Oznacza to, że dobieranie będzie teraz zależne od wybranych Zabójców, ponieważ to oni są najbardziej zróżnicowani stylem gry. Jeżeli więc jakiś gracz pierwszy raz zagra np. Pielęgniarką, jako przeciwników dostanie nowych Ocalałych, zaś jeżeli bardzo dobrze sobie radzi jako np. Legion, dostanie adekwatnie silniejszych przeciwników. Nowy system koncentruje się więc na mierzeniu umiejętności gracza i przewidywaniu, jak poradzi sobie z danym przeciwnikiem. W ten sposób mecze mają być bardziej sprawiedliwe dla wszystkich w grze.
Obecnie nie wiemy na podstawie jakich dokładnych danych będzie odbywało się nowe dobieranie. Możemy jednak przypuścić, że zbierane są jakieś statystyki, które niestety są aktualnie niedostępne dla graczy.
Rangi pozostają
Pomimo, że rangi nie będą już miały znaczenia przy doborze graczy, nie zostaną usunięte. W nowym systemie reset rang także będzie się odbywał, ale dla każdego będzie wracała jednakowo do najniższego, czyli dwudziestego poziomu. Ranga będzie więc jedynie wyznacznikiem jak często się gra w Dead by Daylight. Żeby zmotywować graczy do zdobywania wyższych poziomów, będą rozdawane Punkty Krwi zarówno za grę Zabójcą, jak i Ocalałym.