Z okazji 25-lecia marki Tomb Raider w serwisie YouTube ukazały się filmy, obrazujące wstępne prace anulowanego Tomb Raidera o podtytule Ascension, który z czasem ewaluował w Tomb Raidera z 2013 roku. Twórcy łącznie udostępnili do tej pory aż trzy filmy, na których zobaczyć można szkice koncepcyjne, wczesny materiał filmowy obrazujący ówczesny wygląd gry oraz możliwy branding tytułu. Czym miał być Tomb Raider: Ascension?
Spis treści
Tomb Raider: Ascension — szkice koncepcyjne
Po zawężeniu koncepcji głównego wątku w grze, czyli do opowieści o przetrwaniu na odległej wyspie, studio Crystal Dynamics rozpoczęło prace nad grą, która została wewnętrznie nazwana Tomb Raider: Ascension. W pewnym momencie Ascension wydawało się bliższe grze Survival Horror niż akcji znanej z serii Tomb Raider. Ostatecznie koncepcja ta przekształciła się w historię pochodzenia opowiedzianą w reboocie z 2013 roku, zachowując kluczowe elementy survivalu z domieszką nadprzyrodzonej grozy. Zobaczcie kilka wczesnych konceptów z mrocznych początków Tomb Raidera.
Poniżej również prezentujemy wstępną wersję mapy wyspy, na której miała rozgrywać się cała rozgrywka tej części.
Tomb Raider: Ascension — Wczesny materiał filmowy
Kolejny materiał to film wideo z gry Tomb Raider: Ascension. W nim można zobaczyć, jak nowy Tomb Raider wyglądał na fazie wczesnej produkcji. Można zauważyć w nim wiele elementów survival horroru. Ostatecznie gra w tej wersji została anulowana, a w jej miejsce został przygotowany znacznie zmodyfikowana reboot serii z 2013 roku. To właśnie dzięki Ascension zespół skupił się na opowiedzeniu historii pochodzenia przez pryzmat przetrwania w Tomb Raiderze z 2013 roku.
Tomb Raider: Ascension — Branding
Wraz z grą przygotowane zostały również elementy brandingu w grze, w tym głównie okładki gry Tomb Raider: Ascension na Xbox 360. W tle można również usłyszeć głos Lary Croft, jednak nie był to głos z angielskiej wersji gry Camilli Luddington, a należał jeszcze do kogoś innego.
Jak widać na powyższych filmach, część z przedstawionych elementów znalazło swoje nowe miejsce w Tomb Raider z 2013 roku, między innymi czekan, pomysł na akcję i przetrwanie na obcej wyspie. Część z nich nie została przeniesiona do gry. Za element, który z chęcią zobaczyłbym w serii Tomb Raider to jazda na koniu, która w anulowanej części Ascension miała się pojawić a ostatecznie nie pojawiła się w żadnej kolejnej części gier z serii Tomb Raider.