Rise i Shadow of the Tomb Raider otrzymują wsparcie dla DLSS

Kilka dni temu dwie ostatnie gry z serii Tomb Raider zostały zaktualizowane na komputerach PC i od teraz będą wspierać technologię DLSS, opracowaną przez NVidię. To dobre wieści dla fanów serii i dobry moment na odświeżenie rozgrywki.

DLSS od Nvidii dla Rise of the Tomb Raider i Shadow of the Tomb Raider

Technologia DLSS to przełomowa technika generowania obrazu w grze opartej na SI. Dzięki sieci neuronowej z zakresu głębokiego uczenia się gra wyświetla więcej klatek na sekundę, przy zachowaniu ostrości i jakości. W rzeczywistości gra generuje się w mniejszej rozdzielczości, która następnie jest skalowana do rozdzielczości natywnej, a dzięki wykorzystaniu SI w całym procesie jakość obrazu jest zdecydowanie wyższa niż przy ręcznej zmianie rozdzielczości na niższą.

Wsparcie dla tej technologii posiada około 120 gier, a do tej kolekcji dołączył Rise of the Tomb Raider, który swoją premierę na PC miał w 2016 roku i Shadow of the Tomb Raider z 2018 roku.

Według otrzymanych informacji gry zanotowały wzrost na poziomie 75% dla Rise of the Tomb Raider i 50% w przypadku Shadow od the Tomb Raider. Funkcja ta niestety dostępna jest tylko dla posiadaczy kart graficznych NVidia z rodziny RTX.

Aktualizacja dla Shadow of the Tomb Raider jest już dostępna do pobrania. W przypadku Rise of the Tomb Raider aktualizacji została tymczasowo wycofana z powodu liczby błędów, które generowała w grze. Twórcy już pracują nad jej poprawą i aktualizacja powinna być ponownie dostępna w ciągu najbliższych, paru dni.

Udostępnij ten wpis!
Default image
RitzyRanger
Moje ulubione gatunki gier to: przygodówki i symulatory. Wiele godzin spędziłem eksplorując świat z Larą we wszystkich częściach Tomb Raider. W wolnych chwilach lubię odprężyć się przemierzając kolejne kilometry w OMSI 2.
Liczba artykułów: 172
Zostaw komentarz