Dokładnie dzisiaj, 5 kwietnia, do dyspozycji twórców została udostępniona nowa wersja silnika Unreal Engine w wersji piątej. I był to świetny moment na podzielenie się z graczami informacją, że nowy Tomb Raider powstaje właśnie na tym silniku. Studio również podzieliło się grafiką, w której to widać nowe logo.
Spis treści
Nowy Tomb Raider na Unreal Engine 5
To, że kontynuacja przygód Lary Croft się ukaże prędzej czy później, było wręcz pewne. Dzisiaj — wraz z premierą nowej wersji silnika Unreal Engine 5 — na oficjalnym profilu Tomb Raider na Twitterze został zamieszczony post wraz z potwierdzeniem, że nowy Tomb Raider powstaje!
To dobra wiadomość dla fanów serii. Ostatnia gra z serii Tomb Raider miała swoją premierę we wrześniu 2018 roku, a do tej pory nic oficjalnie nie zostało potwierdzone przez twórców gry. Niestety — oprócz potwierdzenia, że powstaje nowa gra z Larą Croft w roli głównej na silniku Unreal Engine 5, nic więcej nie zostało zdradzone graczom, nawet przybliżona data premiery.
Jednocześnie będzie to dwunasta część głównej odsłony serii Tomb Raider (lub trzynasta — licząc Tomb Raider Anniversary).
Co nowego w Unreal Engine 5?
Wśród nowości, które pojawiły się w nowej wersji silnika Unreal Engine 5 to przede wszystkim zwiększona szybkość, łatwość tworzenia oraz efektywność w prowadzeniu projektów, większa liczba renderowanych szczegółów, dynamiczne oświetlenie globalne i odbicia, jak również zmiany związane z wydajnością renderowania się grafiki przy zachowaniu jakości generowanego obrazu.
Oznacza to, że można spodziewać się jeszcze większych i ładniejszych produkcji. Twórcy również będą mieli do popisu, aby przekazać graczom jeszcze lepsze wrażenia z rozgrywki.
Silnik Unreal Engine 5 jest dostępny dla twórców za darmo i dostępny pod tym adresem.