Kilka dni temu pojawiła się nowa aktualizacja do gry Phasmophobia, która wprowadza kilka ważnych zmian w zachowaniu duchów. Sama aktualizacja oznaczona jest jako “zwykła”, ale prawdziwi łowcy duchów powinni zapoznać się ze zmianami, aby duchy nie zaskoczyły ich podczas ataku.
Spis treści
Aktualizacja Phasmophobia 0.5.2.0
W tym miesiącu Phasmophobia doczekała się kolejnej aktualizacji oznaczonej numerkiem 0.5.2.0. Pomimo iż nie wprowadza ona nowych przedmiotów, map i duchów to dla zapalonych graczy będzie sporą zmianą. Twórcy postanowili nieco zmienić zachowanie duchów oraz wpływ przedmiotów. Przykładowo Banshee otrzymała nową słabość oraz nowe umiejętności, a Hantu częściej będzie wyłączał światła.
Zmiany w identyfikacji i zachowaniu duchów
Demon – otrzymał słabość, która do tej pory była przypisana do Banshee, ponieważ jest to bardziej tematyczne i służy jako lepsze przeciwstawienie się ich sile
- Krucyfiksy zatrzymają polowanie rozpoczynające się w promieniu 5 metrów zamiast 3 metrów
Banshee – otrzymała nową słabość oraz nowe umiejętności
- Słabość: Krzyki Banshe czasami słychać przy użyciu mikrofonu parabolicznego
- Poprawiono paranormalne odgłosy Banshee
- Śpiew Banshe obniża teraz poczytalność celu o dodatkowe 5%
- Banshe sprawdzi % poczytalności tylko danego gracza w trybie wieloosobowym
- Banshe będzie chodzić za celem nawet gdy ten wędruje
Shade – często pokazywał się już na początku kontraktu, przez co mógł być mylony z innymi typami duchów. Od teraz Shade będzie się pokazywać w normalnym stopniu i zwiększać swoją aktywność wraz ze spadkiem poczytalności graczy
- Za każdy 1% średniej utraconej poczytalności szansa na wystąpienie ducha zwiększa się o 2% (ograniczona do 100%), na przykład:
- 100% przeciętna poczytalność = 0% szans
- 75% przeciętnego zdrowia psychicznego = 50% szans
- 50% przeciętnego zdrowia psychicznego = 100% szansy
Poltergeist – umiejętność wchodzenia w interakcję z przedmiotami od teraz będzie obniżać poziom zdrowia psychicznego wszystkich graczy wokół, a nie jednego jak miało to miejsce do tej pory
- 2% drenażu zdrowia psychicznego na rzucony przedmiot
Hantu – to typ ducha, z którym gracze uwielbiają się bawić. Jednak nie był on zbyt groźny, kiedy powinien. W związku z tym najnowsza aktualizacja wprowadza zmiany w prędkości poruszania się ducha oraz umiejętności, aby był on bardziej przerażający.
- Hantu ma teraz podwójną szansę na wyłączenie zasilania
- Hantu będzie teraz pokazywać oddech w temperaturze pokojowej 3°C lub niższej
- Maksymalna prędkość Hantu została zwiększona i będzie się zmieniać w zależności od panującej temperatury
- 1,4 m/s= 15°C+
- 1,5 m/s= 12°C
- 1,65 m/s= 9°C
- 1,8 m/s= 6°C
- 2,2 m/s= 3°C
- 2,5 m/s= 0°C
Zmiany i nowości w grze
Karta tarota “The High Priestess” otrzymała nową funkcjonalność w grze, aby w trybie jednoosobowym losować się jako pierwsza i zmniejszać ryzyko wywołane następnymi kartami
- Wylosowanie tej karty, gdy nikt nie zginie, ożywi następnego gracza, który umrze
Karta „The Tower” i przypinki Voodoo Doll mogą teraz zmusić ducha do interakcji z książką do pisania, projektorem DOTS i drzwiami, zamiast wchodzić w interakcję tylko z bałaganem
Zmniejszono drenaż zdrowia psychicznego Lalki Voodoo
- Normalne piny od 10% do 5%
- Szpilka w kształcie serca od 20% do 10%
Szary tekst „Duch” nie będzie już pojawiał się w dzienniku podczas zrobienia drugiego zdjęcia ducha
Duchy nie będą już zapalać świateł przed ich zniszczeniem
Naprawione błędy w aktualizacji – Phasmophobia
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Lalka Voodoo działała tylko dla gospodarza (hosta gry)
- Naprawiono błąd, który powodował, że interakcja pisania w książce przez ducha nie była wyświetlana na czujnikach dźwięku lub mikrofonie parabolicznym
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że gracze grający sami mogli używać Spirit Boxa i Tablicy Ouija bez naciskania klawisza głosowego, jeśli włączona była funkcja „Naciśnij i mów”.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że zamrażający oddech Hantu był widoczny, gdy duch nie był widoczny
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Banshee nie ustawiała nowego celu do następnego polowania, jeśli cel się rozłączył
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Banshee nie zmieniała celu po zabiciu gracza na trybie koszmarnym
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że wyciągnięcie karty „The Tower” w momencie rozpoczęcia polowania powodowało jej anulowanie
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że tablica Ouija nie odtwarzała dźwięku przy ruchu pierwszej litery
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że duch nie mógł włączać i wyłączać świateł, gdy gospodarz (host gry) był martwy
- Naprawiono błąd, który powodował, że ekrany aparatów fotograficznych innych graczy włączały się po wyjściu z ciężarówki (jest to celowe ze względu na wydajność)
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że duch czasami myślał, że podczas polowania nadal trzymasz w dłoni aparat fotograficzny, jeśli go upuściłeś
- Naprawiono błąd, w którym duch nie zauważył, że trzymasz aparat fotograficzny podczas polowania (jeśli gospodarz był w ciężarówce, gdy go złapałeś)
- Naprawiono błąd, w którym podczas ulewnego deszczu piorun uderzał tylko raz
- Naprawiono błąd, w którym efekty deszczu i śniegu włączały się i wyłączały, gdy inny gracz wchodził i wysiadał z ciężarówki
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że żarówki na kilku mapach nie odtwarzały dźwięków ani efektów cząsteczkowych po rozbiciu przez ducha
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że prośba o zagranie w „chowanego” na tablicy Ouija powodowała ponowne uruchomienie polowania, jeśli jedno rozpoczęło się już podczas odliczania
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że włączenie wyposażenia w ekwipunku przyspieszyło Raiju podczas polowania
- Naprawiono błąd, w którym można było spamować przełączniki światła, aby wymusić umiejętność Mary
- Naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre zablokowane kryjówki w Bleasdale i Grafton uniemożliwiały interakcję z niektórymi obiektami
- Potencjalna poprawka dla ducha, który nie zawsze pojawia się na zdjęciach zrobionych przez innych graczy
Super gry