Strona główna » Embracer Group kontynuuje redukcje – teraz czas na Eidos-Montréal

Embracer Group kontynuuje redukcje – teraz czas na Eidos-Montréal

Eidos-Montréal poinformowało o planowanym zwolnieniu do 75 pracowników. Studio tłumaczy decyzję zakończeniem jednego z projektów oraz brakiem możliwości przeniesienia dotkniętych osób do innych zadań. To kolejny przypadek redukcji w strukturach Embracer Group, zaledwie kilka dni po doniesieniach o zwolnieniach w Crystal Dynamics.

Zakończony projekt, utracone etaty

W oficjalnym komunikacie opublikowanym na LinkedIn Eidos-Montréal wyjaśniło, że zwolnienia są efektem zakończenia jednego z mandatów produkcyjnych. Studio zaznacza, że decyzja nie wynika z braku kompetencji pracowników, lecz z ograniczonych możliwości ich dalszego zatrudnienia przy obecnych projektach.

Zwolnieni pracownicy – określani jako „bardzo utalentowani i doświadczeni eksperci” – otrzymają wsparcie w procesie przejściowym. Studio zapewnia, że mimo redukcji pozostaje w pełni zaangażowane w realizację pozostałych tytułów, które są obecnie w produkcji.

Embracer Group nadal reorganizuje swoje zespoły

Zwolnienia w Eidos-Montréal wpisują się w szerszy trend reorganizacji, jaki obserwujemy w ramach Embracer Group. Zaledwie kilka dni wcześniej informowano o redukcji zespołu Crystal Dynamics o 17 osób. W obu przypadkach firmy podkreślają, że projekty nie są zagrożone i prace nad nimi będą kontynuowane.

https://ritzyranger.pl/newsy/zmiany-w-crystal-dynamics-redukcja-zespolu-i-przyszlosc-projektow/

Embracer, właściciel obu studiów, od miesięcy prowadzi restrukturyzację mającą na celu optymalizację kosztów i lepsze dopasowanie do zmieniających się warunków rynkowych. Rosnące koszty produkcji gier, niepewność gospodarcza i presja wyników finansowych to tylko część wyzwań, przed którymi stoi cały sektor.

Przyszłość branży gier – optymalizacja czy kryzys?

Kolejne zwolnienia w znanych studiach to sygnał, że nawet największe marki nie są odporne na turbulencje. Dla branży gier, która w ostatnich latach dynamicznie rosła, może to oznaczać przejście w fazę bardziej ostrożnego planowania i oszczędności.

Wielu obserwatorów zadaje sobie pytanie: czy mamy do czynienia z chwilowym spowolnieniem, czy początkiem głębszej transformacji rynku pracy w gamedevie? Zwłaszcza że dotychczas stabilne studia decydują się na trudne decyzje personalne, co może wpłynąć zarówno na morale zespołów, jak i oczekiwania graczy.

5/5 - (12 ocen)
Udostępnij ten wpis!
Default image
RitzyRanger
Zapalony gracz z duszą odkrywcy i stratega. Na co dzień przemierza nordyckie światy z Kratosem, rozwiązuje starożytne zagadki u boku Lary Croft i podejmuje galaktyczne decyzje jako dowódca Shepard. Fascynują go gry z silną narracją, głębokimi postaciami i decyzjami, które mają realny wpływ na losy świata. Z równą pasją buduje miasta, zarządza zasobami i rozwija imperia w city builderach – od klasyki po nowoczesne perełki gatunku. Na ritzyranger.pl dzieli się przemyśleniami, poradnikami i recenzjami, które łączą emocje z analizą mechanik.
Liczba artykułów: 305
Start Poradniki Kody