Twórcy Path of Exile 2 ponownie wzięli pod lupę tempo rozgrywki w kampanii, tym razem skupiając się na trzecim akcie. W najnowszym ogłoszeniu ogłoszono szereg zmian w strukturze map, mających na celu skrócenie czasu potrzebnego na ich ukończenie i ograniczenie frustrującego błądzenia. Główne poprawki dotyczą nieintuicyjnych rozgałęzień, nadmiernej losowości w rozmieszczeniu bossów i wydłużonych tras wymagających cofania się.
Spis treści
Drowned City i Utzaal bez ślepych zaułków
Dwie z bardziej problematycznych lokacji – The Drowned City oraz Utzaal – traciły graczy w martwych punktach, które pierwotnie miały prowadzić do niedostępnych jeszcze obszarów. Po usunięciu tych segmentów mapy zostaną wyraźnie skrócone i uproszczone, co ma wyeliminować konieczność cofania się po odkryciu, że obrana ścieżka prowadzi donikąd. W przypadku Utzaal dodatkowo usunięto drugą niepotrzebną odnogę prowadzącą do przyszłej lokalizacji Skarbca.
Spiralna struktura Apex of Filth przechodzi do historii
Obszar Apex of Filth, znany z charakterystycznego spiralnego układu, również został zmodyfikowany. Choć pierwotna forma miała zachować spójność z wersją „z przeszłości”, zdecydowano się zrezygnować z tej ciągłości na rzecz większej przejrzystości. Zmiana układu ma skrócić czas przejścia i uczynić lokację bardziej intuicyjną.

Azak Bog, Infested Barrens i Jungle Ruins – większa przejrzystość, mniej eksploracji
W przypadku Azak Bog zmniejszono losowość położenia bossa – zamiast poszukiwać go po całej kwadratowej mapie, gracze będą poruszać się liniowo ku znanemu celowi. Infested Barrens i Jungle Ruins zostały z kolei zmodyfikowane pod kątem lepszej czytelności i struktury: kluczowe przejścia będą łatwiejsze do odnalezienia, a sama przestrzeń zostanie nieco zawężona.
Zmiany w Chimeral Wetlands i Jiquani’s Machinarium
Również Chimeral Wetlands przestanie wymagać męczących powrotów – dwa najważniejsze wejścia zostaną przeniesione bliżej siebie. Z kolei w Jiquani’s Machinarium oraz Jiquani’s Sanctum zwiększono liczbę tzw. Soul Cores, co skróci czas potrzebny na ich zebranie i przyspieszy postęp fabularny.

Ogólne poprawki i rozwiązania tymczasowe
Na koniec deweloperzy odnieśli się do frustrującego problemu resetowania mapy po odwiedzeniu lokacji pobocznych. Choć trwa praca nad trwałym rozwiązaniem, tymczasowo zwiększono czas resetu dla map z odnogami. Dzięki temu gracze rzadziej będą zmuszeni do powtórnego oczyszczania tych samych lokacji.
Zmiany już niebawem
Wszystkie wymienione poprawki mają trafić do gry w ciągu najbliższych dni. Zespół Grinding Gear Games zapowiada dalsze obserwowanie statystyk i nastrojów społeczności – niewykluczone są kolejne zmiany balansujące strukturę kampanii w Path of Exile 2.