Minecraft Snapshot 21W38A – nowości i zmiany

Kolejny tydzień i kolejny Snapshot, udostępniony przez twórców. Tym razem jest to już druga migawka testowa z nachodzącej dużej aktualizacji Caves & Cliffs: Part II. Zmian nie było zbyt dużo, dlatego zapraszam do zapoznania się z pełną listą zmian, znanych błędów i zmian technicznych w najnowszym Snapshocie 21W38A.

Zmiany w Minecraft 21W38A

Oto pełna lista zmian w Minecraft 21W38A, udostępnione przez twórcow:

  • Sprint nie jest już ograniczony do chodzenia, gdy gracz delikatnie zahaczy o ścianę lub blok
  • Poprawiono dystrybucję rud:
    • Ruda miedzi generuje się do 95 kratki wysokości (y=95)
    • Zwiększono ilość generowania się miedzi
    • Lapiz lazuli generuje się w grupie, jak inne rudy – nie jest już rozproszone
nowa dystrybucja rudy w Minecraft 21W38A

Zmiany techniczne

  • Dodano nowe ustawienie „odległość symulacji”
  • Zwiększono maksymalną liczbę wątków używanych w tle, co powinno zwiększyć wydajność na mocniejszych komputerach (na tych, które posiadają procesory zawierającej więcej niż 8 wątków)
  • Dodano telemetrię do ładowania się świata, która wcześniej zostały usunięte z powodu RODO i CCPA – w tym momencie jedynym zaimplementowanym zdarzeniem jest załadowanie świata
Nowe ustawienia 21W38A

Telemetria

  • Wysyłany podczas ładowania świata singleplayer lub łączenia się z serwerem multiplayer
  • Zawiera następujące informacje:
    • identyfikator launchera
    • identyfikator użytkownika (XUID)
    • identyfikator sesji klienta (zmienia się przy ponownym uruchomieniu)
    • identyfikator sesji świata (zmienia się przy ładowaniu świata, do ponownego użycia w późniejszych wydarzeniach)
    • wersja gry
    • nazwa i wersja systemu operacyjnego
    • wersja środowiska uruchomieniowego Java
    • czy klient lub serwer jest zmodowany (te same informacje co w dziennikach awarii)
    • typ serwera (single player, Realms lub inny)
    • tryb gry

Naprawione błędy

  • Naprawiono przełączanie się wyjścia audio z jednego na drugie po uruchomieniu się gry
  • Dodano dźwięki podczas używania nożyc na brakujących elementach
  • Twierdze ponownie się generują
  • Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre ciecze się nie rozprzestrzeniały
  • Wielkie świerki generują już się w Gajach
  • Jaskinie naciekowe nie generują się już nad ziemią
  • Warstwy wodonośne nie generują już ostrych i prostych granic
Nowości i zmiany w Minecraft 21W38A

Wszystkie informacje na temat zmian w nowej wersji 21W38A znajdziecie w oficjalnym wpisie twórców.

Udostępnij ten wpis!
Default image
RitzyRanger
Moje ulubione gatunki gier to: przygodówki i symulatory. Wiele godzin spędziłem eksplorując świat z Larą we wszystkich częściach Tomb Raider. W wolnych chwilach lubię odprężyć się przemierzając kolejne kilometry w OMSI 2.
Liczba artykułów: 77
Zostaw komentarz