Nadchodzi nowy Mid-Chapter do Dead by Daylight! PTB już dostępne

Na oficjalnym forum Dead by Daylight pojawiły się oficjalne wpisy ze zmianami nadchodzącymi w najbliżej aktualizacji Mid-Chapter. To jedna z największych aktualizacji ostatnich czasów. W grze pojawią się odmienieni zabójcy, rework umiejętności, balans rozgrywki oraz nowy rodzaj totemów dla Ocalałych.

Zmiany Zabójców

W najbliższym Mid-Chapterze przewidziano zmiany aż dla czterech mocy Zabójców – Trapera, Zjawy, Śmiercionoścy oraz Plagi. Poza zmianami w samej mocy, zostaną też wprowadzone modyfikacje w niektórych add-onach, w tym także dla innych zabójców. Zmiany te skupiają się głównie na nieużywanych dodatkach lub dodatkach, które są zbyt słabe/mocne. Zmiany dotyczą zabójców takich jak: Wieśniak, Pielęgniarka, Myers, Wiedźma, Oni, Zaraza, Widmo, Świnia, Ghost Face. Zostanie także zmieniona klasyfikacja niektórych add-onów, która istotna jest przy ich pojawianiu się w Krwistej sieci. Aby ułatwić zrozumienie opisów dodatków, przedmiotów oraz umiejętności, teraz będą podawane dokładne statystyki zamiast słów „znacznie”, „ogromnie” etc. W przypadku pojawienia się dodatkowych statusów takich jak np. Głęboka Rana, ich działanie także będzie wytłumaczone.

Część zmian dodatków została opublikowana na oficjalnym Twitterze DBD. Wśród nich całkowicie zmieniony dodatek „Kaseta VHS” dla Świni, który jest teraz ultra rzadki i powoduje, że wszyscy ocalali zaczynają rozgrywkę z pułapką na głowie, „Brzytwa Blokująca” sprawiająca że nietrafienie w skillchecka przy zdejmowaniu pułapki powoduje efekt głębokiej rany oraz „Stojące Lusterko” Myersa z usuniętą karą do prędkości.

Na oficjalnym Twitterze DBD pojawiły się nowe opisy niektórych add-onów.

Traper

Traper to pierwszy, jak i jeden z najbardziej podstawowych i najmniej skomplikowanych zabójców Dead by Daylight. Po ponad pięciu latach gry, w której wprowadzono wiele zmian, Traper niewątpliwie potrzebuje zmian. Choć wprowadzono już we wcześniejszych patchach kilka drobnych zmian w jego mocy, devsi przygotowali dla nas kolejne nowości:

  • Na początku meczu na mapie zawsze będzie pojawiać 6 pułapek, nie wliczając pułapek, które Traper ma przy sobie. (Zmiana z losowej wartości od 4 do 6)
  • Teraz Traper będzie mógł nosić 2 pułapki bez add-onu. (Zmiana z 1)
  • „Worek Trapera” jest teraz bardzo rzadkim add-onem (zmiana z pospolitego). Traper rozpoczyna mecz ze wszystkimi pułapkami w ekwipunku, zamiast na mapie. Rozłożona pułapka nie może zostać przez niego podniesiona.
  • „Tension Spring” („Sprężyna naciągowa”) – nowy bardzo rzadki dodatek do mocy pozwala na automatyczny reset pułapki po 2 sekundach, gdy Ocalały się z niej uwolni.

Zjawa

Zjawa to jeden z najsilniejszych zabójców. Jej nieprzewidywalna moc jest najprawdopodobniej najtrudniejszą go ogrania przez Ocalałych. Wobec tych faktów moc Zjawy zostanie teraz znerfiona.

  • Każdy ocalały w promieniu 24 m od teleportującej się Zjawy usłyszy teraz kierunkowy dźwięk. Dzięki temu gracz będzie miał informację, że Zjawa przemieszcza się za pomocą swojej mocy oraz będzie wiedział z której strony spodziewać się mordercy.
  • Kroki Zjawy podczas teleportacji będą teraz wzbijać kurz. Ocalali będą teraz w stanie wskazać, gdzie ona się znajduje, ale wysoka trawa i inne przeszkody mogą to utrudnić. Zgodnie z komentarzem pod wpisem twórców – ze względu na ilość modyfikacji, zmiana ta zostanie wprowadzona w innej aktualizacji.
  • „Pochwa Miecza Wakizashi” – dodatek ten nie będzie już pozwalał na przyśpieszanie mocy. Teraz będzie działał podobnie do dodatku Pielęgniarki. Po teleportacji pozwala Zjawie powrócić do początkowej pozycji po naciśnięciu Przycisku Aktywnej Umiejętności.
  • „Henko Hanabi” – nowy rzadki dodatek sprawiający, że okna w zasięgu 4 metrów od zakończonej teleportacji zablokują się na 5 sekund.

Śmiercionośca

Kolejnym zabójcą, który otrzyma zmiany to Śmiercionośca. Killer ten charakteryzował się małym zasięgiem terroru, a co za tym idzie pewną nieprzewidywalnością. Wśród zmian:

  • Strzelanie nie jest już możliwe, dopóki nie wyceluje się w pełni w celownikiem,
  • Zwiększono opóźnienie po anulowaniu strzału przed rozpoczęciem ataku podstawowego,
  • Zmniejszono karę do prędkości ruchu podczas celowania.

Plaga

Ostatnim zabójcą, który dostanie w tej aktualizacji zmiany jest Plaga. Choć moc Plagi jest niewątpliwie jedna z najmocniejszych w grze, rzadko spotyka się ją w meczach. Dodatkowo, warto zauważyć, że początek meczu Plagą może być dość trudny dla wielu graczy ze względu na początkowe granie praktycznie bez mocy. Są także Ocalali, którzy nie decydują się na korzystanie z fontann, co również oznacza utrudnienie dla takiego Zabójcy. Nowe zmiany to:

  • Szybsze zarażanie się Ocalałych,
  • Infekcja na obiektach utrzymuje się przez 40 sekund (z 35 sekund),
  • Zwiększono prędkość ruchu z 2,3 m/s na 3,6 m/s podczas gdy Plaga ma cooldown po użyciu Podłego Oczyszczenia
  • W przypadku zbyt szybkiego puszczenia przycisku z ładowaniem mocy, Plaga nie będzie już dostawała cooldownu. Teraz dotknięcie przycisku lub puszczenie przed minimalną ilością paska spowoduje, że moc będzie mogła być dalej ładowana.
  • Korzystanie z fontann przez Ocalałych będzie trwać 8 sekund (zmiana z 6).
  • „Fragment Tabliczki Modlitewnej” – add-on ten teraz będzie pozwalał uzyskać o 100% większą ilość punktów w kategorii Przebiegłość. Plaga nie będzie już mogła zarażać Ocalałych bezpośrednio z tym add-onem. Prędkość zarażania się z przedmiotów będzie postępowała o 100% szybciej. Infekcja na obiektach będzie przedłużona o 40 sekund.
  • „Aromatyczne Kadzidło” – Ocalali, którzy skorzystali z fontanny ujawnią swoją aurę na 4 sekundy.

Umiejętności

W aktualizacji zostaną wprowadzone także zmiany w umiejętnościach. Zmiany niektórych perków wyglądają obiecująco i zdecydowanie bardziej zachęcają do różnorodności w buildach. Dodatkowo, ze względu na utracenie licencji, umiejetności Stranger Things od teraz mają nowe nazwy.

Czuwanie (Vigil) – wychodzenie z efektów Wyczerpania, Krwotoku, Zmasakrowania, Skrępowania i Oślepienia wynosi teraz 20/25/30% (zmiana o +10%). Czuwanie działa teraz także ze statusem Nieświadomego, Okaleczenia i Narażenia.

Niańka/Obrońca (Babysitter/Guardian) – Uratowany ocalały teraz dostaje dodatkowego 4/6/8 sekund przyśpieszenia nie zostawiając zadrapań oraz śladów krwi.

Za Ludzi (For The People) – Cooldown został zmniejszony z 110/100/90 sekund na 80/70/60 sekund.

Klątwa: Odwet (Hex: Retribution) – Teraz zniszczenie każego rodzaju totemu sprawi, że ocalały będzie Nieświadomy. Aura ujawniona po zniszczeniu klątwy będzie teraz trwać 15 sekund (zmiana z 10).

Klątwa: Łaska Krwi (Hex: Blood Favor) – perk nie będzie miał już cooldownu, a blokowanie palet będzie działać także z atakiem specjalnym.

Klątwa: Trzecia pieczęć (Hex: Third Seal) – Oślepienie będzie nakładane także po wykonaniu ataku specjalnego.

Klątwa: Dreszcz polowań (Hex: Thrill of the Hunt) – Czyszczenie totemów z klątw oraz błogosławienie ich (boon totems) będzie jeszcze dłuższe.

Ostatnia szansa (Windows of Opportunity) – podobnie jak perk dla Zabójcy Taktyka Zanshin, Ostatnia szansa nie będzie posiadała teraz cooldownu. Dodatkowo zasięg działania odczytywania aur okien i palet będzie wynosić 24/28/32 metrów.

Stłumiony Sojusz (Repressed Alliance) – czas wymagany do zablokowania generatora to teraz 55/50/45 sekund (zmiana z 80/70/60 sekund)

Po Trupach Do Celu (Any Means Necessary) – perk teraz będzie pokazywał aury przewróconych palet.

Trwałość Przede Wszystkim (Built to Last) – schowanie się w szafce z zużytym przedmiotem na 14/13/12 sekund odnowi jego ładunki do 99%. Każde użycie perka będzie zmniejszało uzupełnianie przedmiotu o 33%.

Bez Biadolenia (No Mither) – dźwięki jęków będą zredukowane teraz do 25/50/75 %. Dodatkowo podnoszenie się ocalałego ze stanu agonii zostało zwiększone o 15/20/25%.

Osłabienie Woli/Władca strachu (Mindbreaker/Fearmonger) – Ocalali oprócz efektu Wyczerpania, będą także cierpieć z powodu Oślepienia.

Włazy

Włazy i klucze to kolejny temat, który budził wiele kontrowersji jako mało zbalansowana mechanika w grze. Od nowej wersji, właz nie będzie się już pojawiał na mapie, gdy będzie więcej niż jeden Ocalały w rozgrywce. Oznacza to, że nie bedzie już także sytuacji gdy pozostał jeden generator, a trójka Ocalałych może obejść end-game i szybko uciec klapą. Dodatkowo, otwieranie klapy nie jest już natychmiastowe, a będzie zajmowało kilka sekund. Warto jednak wiedzieć, że proces nie resetuje się, gdy gracz anuluje otwieranie. Zostanie także zmienione osiągnięcie „Gdzie ich wywiało?”, które nie będzie już możliwe do wykonania. W tym miejscu, ocalały po prostu będzie musiał otworzyć właz kluczem i uciec, aby zdobyć osiągnięcie.

Boon Totem

Boon totem dbd

Jak przedstawiali twórcy w transmisji rocznicowej, do gry zostaną wprowadzone Boon Totemy, które w polskiej wersji językowe nazwano dobrymi totemami.

Ocalali będą teraz mogli pobłogosławić totem, aby zmienić go w dobry totem. Błogosławieństwo totemów będzie dawało Ocalałym dodatkowe korzyści, które jeszcze opiszemy w przyszłym newsie. Zabójca będzie miał jednak możliwość całkowicie usunąć błogosławieństwo, ponownie zamieniając go w zwykły totem. Dobry totem będzie także wydawać dźwięki, dzięki czemu Zabójca będzie miał łatwiej go znaleźć.

Każdy Ocalały może mieć aktywny tylko jeden dobry totem na raz, a sam totem będzie łączył wszystkie efekty perków tego rodzaju.

Nowa Ocalała – Mikaela Reid 

Do gry zostanie wprowadzona nowa Ocalała z kolekcji Hour of the Witch. Jak dowiadujemy się z gry, Mikaela Reid jest młodą mistyczką zdolną do zmiany próby za pomocą nadprzyrodzonych zdolności. Jej trzy unikatowe umiejętności to Jasnowidzenie, Urok: Krąg Uzdrowienia oraz Urok: Naprawiacz dusz. Urok to nowy rodzaj perków pozwalający na błogosławienie totemów. Jest to postać nielicencjonowana, zatem będzie możliwe odblokowanie jej za Błyszczące odłamki w Sklepie gry.

Podsumowanie

Nadchodzący mid-chapter to niewątpliwie jedna z największych aktualizacji, jakie miały miejsce w DBD. Więcej o zmianach można dowiedzieć się z oficjalnych patch notesów oraz zobaczyć w testowej wersji aktualizacji, która jest już dostępna dla wszystkich posiadaczy gry na Steam.

Udostępnij ten wpis!
Default image
Mrrroziu
Miłośnik gier typu horror survival, jak i ogromny fan symulatorów. Ostatnio najwięcej czasu spędzam przy Dead by Daylight, przy grze będącej dla mnie świetnym zastrzykiem adrenaliny. W wolnych chwilach lubię też zaglądać do świata Minecrafta i The Sims realizując tam swoje szalone pomysły.
Liczba artykułów: 16
Zostaw komentarz