Nowy tydzień, nowy snapshot. Tym razem aktualizacja jest dosyć duża i sprawnie dodaje generator map z poprzednich wersji. Tymczasowo pod wygenerowane już wcześniej obszary poniżej 0 dodano łupek, który w przyszłości zostanie zastąpiony pełnymi jaskiniami, które generują się na nowej mapie z tego snapshota. Co jeszcze znalazło się w tej aktualizacji?

Zmiany w Minecraft 21W43A
Oto lista zmian w Snapshocie 21W43A:
- Krawędź pomiędzy starą i nową generacją świata jest teraz dostosowywana podczas konwertowania świata do nowej wersji
- Podczas generowania nowego terenu w pobliżu starych kawałków, jest on tak dostosowany, aby lepiej pasował do istniejącego terenu na granicach
- W starych kawałkach, jeśli na poziomie 0 znajduje się skała macierzysta, poziom poniżej będzie wypełniony łupkami
- Bedrock pomiędzy poziomem 0 a 4 w starych kawałkach zostanie zastąpiony przez łupki
- Nowa warstwa Bedrock jest umieszczana na poziomie -64
- Zmniejszono ilość zalanych jaskiń w pobliżu linii brzegowych rzek i oceanów
- Poziom wody w warstwach wodonośnych zmienia się rzadziej, więc częściej będziesz mieć większe obszary o tym samym poziomie wody. Oznacza to nieco mniej podziemnych wodospadów i nieco łatwiejszą podziemną podróż łodzią
- Warstwy wodonośne lawy są nieco mniej powszechne
- Ograniczono rozmieszczenie Wielkich Liści do gliny, trawy, ziemi, ziemi uprawnej, mchu, ziemi z korzeniami i grzybni

Warto w tym miejscu zaznaczyć, że światy przekonwertowane w tym snapshocie na starych kawałkach poniżej poziomu 0 będą miały już na stałe łupek, nawet w przyszłych wydaniach. Dlatego też jeżeli gracz chce mieć nowe jaskinie poniżej poziomu 0 na istniejącej już mapie, wygenerowanej w poprzednich wersjach Minecrafta, powinien upewnić się, że wykonana została kopia zapasowa tej mapy przed wykonaniem konwersji mapy w tym testowym wydaniu.
Więcej informacji na temat tego Snapshota znajdziecie w oficjalnym wpisie twórców, dostępnym pod tym adresem.