Wygląda na to, że najnowsza aktualizacja do Phasmophobia przyniesie wiele zmian zarówno pod względem rozgrywki, jak i samego doświadczenia. Twórcy opublikowali w ostatnim czasie dwie notatki, w których opisują nowości, nad którymi aktualnie pracują.
Spis treści
Zapowiedź nowości do Phasmophobia
Twórcy Phasmophobia aktualnie pracują nad kilkoma nowościami dla graczy, które sukcesywnie publikują na oficjalnym serwerze discord. Od tego miesiąca informacje te będą także publikowane na Steam i tak oto dowiedzieliśmy się jakie nowości czekają fanów w najbliższej aktualizacji. Do gry zostaną dodane dwa nowe typy duchów, a Asylum zostanie kompletnie odmienione. Największą zmianę zobaczymy jednak menu, które zmieni się nie do poznania. Twórcy planują także do Phasmophobia wprowadzić unikalne identyfikatory graczy. Wszystkie najważniejsze zmiany opisujemy poniżej.
Dwa nowe typy duchów
Jedną z pierwszych informacji, przekazanych przez twórców jest planowane wprowadzenie dwóch nowych duchów do Phasmophobia. Na udostępnionym zrzucie ekranu widać, że nazwy nowych duchów będą zaczynać się od liter Mo oraz De. Część opisu jest zamazane, ale z widoczniej części wynika, że będziemy mieli do czynienia z typem ducha, który powstał z grobu.

“Nowa mapa” – Sunny Meadows
Asylum to jedna z największych map w Phasmophobia, która często jest pomijana przez graczy. Obiekt jest bardzo duży i przez swoją monotonię łatwo się w nim zgubić. Twórcy postanowili kompletnie przebudować mapę, usuwając część pomieszczeń oraz zmieniając te pozostałe. “Nowa” mapa ma nazywać się Sunny Meadows Mental Institution.
Na jej terenie gracze będą mogli znaleźć podwórko, kuchnię, skrzydło szpitalne oraz kostnicę. Mapa będzie też mroczniejsza od pozostałych przez ograniczenie świateł do minimum. W niektórych pomieszczeniach twórcy pozostawili także przerażające obiekty jak np. krzesło do eksperymentów.
Przebudowane menu
Zmianę, którą gracze zobaczą już na start będzie zupełnie nowe menu w Phasmophobia. Wygląda na to, że twórcy poświecili sporo czasu, aby poprawić także doświadczenia z gry w menu głównym. Najnowsza aktualizacja wprowadzi menu w formie korkowej tablicy z przypiętymi najważniejszymi elementami. W prawym górnym rogu znajdzie się dowód osobisty z informacjami o funduszach, aktualnym poziomie oraz z wymaganą liczbą punktów do awansu.

Na środku zostały wyróżnione dziennie oraz tygodniowe wyzwania, które będą uzupełniały wirtualny portfel gracza. W przyszłości są także plany, aby ich wypełnianie dawały dodatkowe przedmioty.

Zmianie uległ także ekran lobby, który będzie pozwalał głosować graczom na wybraną lokalizację. Jeżeli w głosowaniu wygrają dwie mapy – gra uruchomi losową z wybranych. W Phasmophobia pojawi się także opcja wylosowania mapy z wszystkich dostępnych w grze.
Dowody łowców duchów
Ostatnią nowością zaprezentowaną przez twórców jest wprowadzenie do menu Phasmophobia dowodów. Jest to specjalna plakietka, na której znajduje się portret gracza, jego imię, status gotowości, level, rola oraz poziom prestiżu.

Na górnym pasku wyświetlana może być nazwa roli lub aktualnego poziomu prestiżu. Poniżej prezentujemy planowane nazwy.
Role:
- Developer – Ghost Huntin’ Director
- Discord Team Member- Ghost Huntin’ Officer
- Official Content Creator – Ghost Huntin’ Reporter
Poziomu prestiżu:
- 0 – Ghost Huntin’ Intern
- 1 – Ghost Huntin’ Recruit
- 2 – Ghost Huntin’ Investigator
- 3 – Ghost Huntin’ Pvt. Investigator
- 4 – Ghost Huntin’ Detective
- 5 – Ghost Huntin’ Technician
- 6 – Ghost Huntin’ Specialist
- 7 – Ghost Huntin’ Analyst
- 8 – Ghost Huntin’ Agent
- 9 – Ghost Huntin’ Operator
- 10 – 20 – Ghost Huntin’ Commissioner (I – X)