Pozytywka w Phasmophobia to jeden z przeklętych przedmiotów, który może się pojawić w nawiedzonym domu. Pomaga w zlokalizowaniu pokoju ducha, ale źle użyta może narazić graczy na potencjalną śmierć. Poniżej prezentujemy, jak korzystać z pozytywki i jakie efekty ona daje.
Spis treści
Jak działa pozytywka? Phasmophobia
Pozytywka została dodana do Phasmophobia wraz z grudniową aktualizacją gry. Jest ona jednym z sześciu przeklętych przedmiotów, które mogą pojawić się na terenie śledztwa. Najczęściej można pozytywkę znaleźć na półkach, szafkach i stołach. Aby użyć pozytywki, należy wziąć ją do pustej dłoni, a następnie nacisnąć prawy przycisk myszy. Aktywowana pozytywka, może zostać użyta tylko raz.
Aktywacja pozytywki w Phasmophobia sprawi, że duch zacznie śpiewać, wskazując pokój, w którym się znajduje. Jeżeli grająca pozytywka znajdzie się w pobliżu ducha (5 metrów lub mniej), zjawa ujawni się i zacznie iść w stronę przeklętego przedmiotu. Korzystając z pozytywki, można ją trzymać w dłoniach lub po aktywacji położyć na ziemię. Drugi sposób jest zdecydowanie bezpieczniejszy, ponieważ chroni przed przeklętym polowaniem. Po zakończeniu melodii, pudełko zamknie się i nie będzie można go ponownie użyć.
Pozytywka Phasmophobia – na co uważać?
Używanie pozytywki jest bardzo niebezpiecznie, ponieważ może wywołać przeklęte polowanie. Duch może je rozpocząć w następujących przypadkach:
- Duch dotknie gracza, który trzyma grająca pozytywkę,
- Gracz chodzi z włączoną pozytywką ponad 5 sekund,
- Gracz posiada 0% zdrowia psychicznego,
- Pozytywka zostanie wyrzucona z ręki podczas grania melodii.
Jeżeli, którykolwiek z powyższych scenariuszy wydarzy się w grze, pozytywka zatrzyma melodię, a duch natychmiast rozpocznie przeklęte polowanie. Pozytywka w Phasmophobia również zatrzyma się, jeżeli rozpocznie się polowanie z innego powodu.
Słuchanie muzyki z pozytywki powoduje utratę zdrowia psychicznego gracza. Osoba trzymająca pozytywkę w Phasmophobia i słuchająca całej melodii straci około 70% zdrowia psychicznego. Poczytalność zostaje obniżona tylko jeżeli gracz słyszy piosenkę z pozytywki, a szybkość obniżania zdrowia psychicznego zależy od odległości gracza od przeklętego przedmiotu. Dotyczy to wszystkich graczy na mapie, niezależnie od tego, czy to oni aktywowali pozytywkę.