Przegląd Minecraft 1.18 Caves & Cliffs: Part II

Reklama

Już za niedługo zostanie oficjalnie opublikowana nowa wersja Minecrafta 1.18 w ramach aktualizacji Caves & Cliffs: Part II. Pierwsza część aktualizacji dotyczyła przede wszystkim dodaniem nowych surowców, pasywnych mobów (w tym kozy, Aksoloty i świecące kałamarnice) czy piorunochron. W wersji 1.18 twórcy skupi swoją uwagę przede wszystkim na zapowiadanej już wcześniej nowej wysokości świata oraz głębokości. Co zmieniło się w nowej wersji Minecrafta względem poprzedniej? Zapraszam na przegląd Minecrafta w wersji 1.18 z aktualizacji Caves & Cliffs: Part II.

Nowa wysokość i głębokość świata

Największą zmianą, która pojawia się w nowej aktualizacji, jest nowa wysokość świata. Standardowe limity zostały znacznie podniesione z obecnych od 0 do 256 kratek do nowych od -64 do 320 kratek. To jest aż 128 kratek więcej niż w wersji 1.17! Jest całkiem sporo jak na kwadratowy świat Minecrafta. W związku z nową wysokością zmiany objęły już te istniejące w grze elementy: biomy, surowce i jaskinie.

Nowy podział biomów

W związku z nowymi wysokościami obszar gór oraz jaskiń został podzielony na nowe sub-biomy. Zmiany objęły zarówno wysokość generowania się biomów górskich, jak i nowych jaskiń.

Nowe góry

Obszar gór został podzielny na 6 sub-biomy.

  • Łąka
    • Trawiasty podwyższony biom, który wygląda jak kwieciste i chłodniejsze równiny, z kolorem trawy aqua i ciemnoniebieskim kolorem wody.
    • Powstaje na płaskowyżach i w najniższych warstwach niektórych gór, zwykle w pobliżu równin i innych umiarkowanych biomów.
    • Zawiera trawy, wysokie trawy, mniszki lekarskie, lazurowe błękity, chabry, maki, stokrotki i allium.
    • Brzozy i dęby rzadko pojawiają się w tym biomie i zawsze mają gniazda pszczół.
    • Tylko króliki, osły i owce mogą się generować w tym regionie.
    • W tym regionie mogą powstawać wioski na równinach i posterunki grabieżców.
  • Gaj
    • Powstaje na zboczach ośnieżonych gór, w sąsiedztwie zalesionych biomów.
    • Przypomina śnieżną tajgę z powierzchnią złożoną z bloków śniegu i puchu, zamiast bloków trawy.
    • W tym biomie pojawiają się króliki, wilki, lisy, owce, świnie, kurczaki i krowy.
    • Budowle Pillagerów mogą być generowane w tym biome.
  • Śnieżne zbocza
    • Generuje się na zboczach gór, obok równin i śnieżnej tundry.
    • Pokryte śniegiem, blokami śnieżnymi i puchem.
    • Tylko króliki i kozy pojawiają się w tym obszarze.
    • W tym biomie mogą powstawać igloo i budowle grabieżców.
  • Poszarpane szczyty
    • Jeden z trzech biomów, które powstają na górskich szczytach.
    • Pokryty śniegiem, blokami śnieżnymi i kamieniami.
    • Ma tendencję do tworzenia ostrych i poszarpanych szczytów w obszarach z śnieżnym, zimnym i umiarkowanym biomem.
    • Tylko kozy pojawiają się w tym biomie.
    • Budowle Pillagerów mogą powstawać w tym biomie.
  • Zamarznięte Szczyty
    • Jeden z trzech biomów, które powstają na górskich szczytach.
    • Pokryty śniegiem, blokami śnieżnymi, lodem i bryłami lodu.
    • Ma tendencję do generowania gładszych i mniej poszarpanych szczytów w obszarach z śnieżnymi, zimnymi i umiarkowanymi biomami.
    • W tym biomie pojawiają się tylko kozy.
    • Budowle Pillagerów mogą być generowane w tym biomie.
  • Kamieniste Szczyty
    • Jeden z trzech biomów, które powstają na górskich szczytach.
    • Pokryty kamieniem, żwirem i paskami kalcytu.
    • Ma tendencję do generowania się w każdym szczycie otoczonym przez ciepłe biomy, takie jak dżungla czy sawanna, aby uniknąć konfliktu temperatur.
    • W tym biomie nie pojawiają się żadne zwierzęta.
    • Budowle Pillagerów mogą powstawać w tym biomie.

Nowe jaskinie

Generowanie się jaskiń zostało całkowicie odnowione i mogą rozciągać się aż do głębokości -59 kratki. Mogą mieć różne podłoża, w zależności od wysokości, na jakiej wygenerowała się jaskinia (na wysokości powyżej 8 kratki jest to kamień, a poniżej 0 jest to łupek, a pomiędzy 0 a 8 kamień przechodzi w łupek). Zmiany objęły również biomy jaskiń naciekowych oraz bujnych jaskiń, które teraz generują się w podziemiach.

W jaskiniach od tej aktualizacji mogą pojawić się zbiorniki wodne, które będą posiadały swój własny poziomy, który będzie niezależny od poziomu morza. Jednocześnie poniżej poziomu 0 może wygenerować się jezioro lawy zamiast jezioro wodne.

Ponadto pojawiły się trzy nowe formy generowania się jaskiń:

  • Jaskinie serowe — posiadają duże, kamienne wieże, które ciągną się od dna jaskini do jej szczytu,
  • Jaskinie Spaghetti — są to długie, cienkie jaskinie, które mają małe warstwy wodonośne i są jednocześnie bardzo podobne do jaskiń pierwotnych,
  • Jaskinie makaronowe — mają podobną strukturę do jaskiń Spaghetti, jednak są cieńsze, bardziej płaskie oraz bardziej klaustrofobiczne.

Nowa dystrybucja rud

Wraz z nową wysokością świata, została zaktualizowana dystrybucja rud. Oznacza to, że różne surowce generować się będą na nowych, często innych wysokościach niż dotychczas, a szukanie diamentów na poziomie 11 nie będzie najlepszym miejscem do ich szukania.

A oto zmiany w dystrybucji surowców:

  • Diamenty — od poziomu 16 do -64, największe szanse na znalezienie: w okolicach -64 bloku
  • Emeraldy — od poziomu 32 do 256 poziomu, największe szanse na znalezienie: w okolicach 256 bloku
  • Lapis Lazuli — od -64 do 64, największe szanse na znalezienie: w okolicach -4 bloku
  • Żelazo — od 128 do 256 oraz od -64 do 64, największe szanse na znalezienie: w okolicach 256 i 14 bloku
  • Czerwony proszek — od -64 do 16, największe szanse na znalezienie: w okolicach -64 bloku
  • Miedź — od 0 do 96, największe szanse na znalezienie: w okolicach 47 bloku
  • Węgiel — od 0 do 192 i w górach od 128 do 256, największe szanse na znalezienie: w okolicach 96 bloku i w górach

Zmiany dotyczą też sposobu generowania się zasobów. Teraz duże żyły złoża odkryć będzie można podczas standardowego kopania. Natomiast te żyły, które będą miały kontakt z powietrzem, będą mniejsze i rzadsze (np. w jaskiniach).

Nowe osiągnięcia

W grze pojawiły się 4 nowe osiągnięcia, które związane są z nową wysokością i głębokością świata. Oto one:

  • Jaskinie i klify – rzuć się ze szczytu świata (z 320 kratki) do jego dnia (do -64 kratki) i przetrwaj upadek
  • Czuj się jak u siebie – zabierz magmołaza na dłuuuugą przejażdżkę po jeziorze lawy na powierzchni
  • I gra muzyka – tchnij życie w górskie łąki dzięki muzyce z szafy grającej
  • Kosmiczne ceny – dobij targu z osadnikiem, będąc na szczycie świata (320 kratka)

Nowa muzyka w grze

W grze także pojawiła się nowa muzyka, która występuje na podstawowym świecie Minecrafta na powierzchni. Nowa muzyka w grze jest od Leny Raine (6 nowych utworów) oraz Kumi Tanioka (3 utworzy).

  • Muzyka Leny Raine
    • “Stand Tall”
    • “Left to Bloom”
    • “One More Day”
    • “Wending”
    • “Infinite Amethyst”
    • “Ancestry”
  • Muzyka Kumi Tanioka
    • “Floating Dream”
    • “Comforting Memories”
    • “An Ordinary Day”

W grze także pojawiła się nowa płyta pod tytułem Lana Raine — otherside.

Możliwość aktualizacji światów z poprzednich wersji

Dodatkiem, który powinien ucieszyć już obecnych graczy, to możliwość uruchomienia poprzednich światów w nowej wersji. Twórcy przygotowali się na taką ewentualność i poniżej poziomu 0 na wygenerowanym wcześniej światem w poprzedniej wersji (np. w 1.17), pojawią się nowe struktury, w tym nowe jaskinie! Oznacza to, że nie trzeba tworzyć zupełnie nowego świata w nowej wersji, a można kontynuować zabawę w świecie Minecrafta, korzystając ze swoich poprzednich zapisów.

Warto w tym miejscu wspomnieć, że nie zaszkodzi wykonanie kopii zapasowej tak na wszelki wypadek.

Nowe ustawienia

W grze pojawiło się także nowe ustawienie o nazwie “Kreator chunków”:

  • Wątkowy — Pobliskie chunki są kompilowane w równoległych wątkach. Może to skutkować krótkotrwałymi przerwami w wyświetlaniu, gdy bloki są niszczone.
  • Blok. części — Niektóre działania w obrębie chunku zrekompilują ten chunk natychmiast. Wlicza się w to stawianie i niszczenie bloków.
  • Blok. całości — Pobliskie chunki są zawsze natychmiast kompilowane. Może to wpłynąć na wydajność gry, kiedy bloki są stawiane lub niszczone.

Premiera Minecraft 1.18

Opisane wyżej nowości to największe zmiany względem poprzedniej wersji 1.17. Premiera Minecraft 1.18 zaplanowana jest na 30 listopada 2021 roku, czyli już niedługo.

Jeżeli jesteście ciekawi, co nowego doszło w wersji 1.17, zapraszamy na przegląd Minecraft 1.17. Sprawdźcie również nasze informacje na temat premiery Minecraft 1.18. Jeżeli również jesteście ciekawi na temat zaplanowanych zmian w Minecraft 1.19, zobaczcie nasze informacje z Minecraft Live 2021.

5/5 - (21 ocen)
Reklama
RitzyRanger

Zapalony gracz z duszą odkrywcy i stratega. Na co dzień przemierza nordyckie światy z Kratosem, rozwiązuje starożytne zagadki u boku Lary Croft i podejmuje galaktyczne decyzje jako dowódca Shepard. Fascynują go gry z silną narracją, głębokimi postaciami i decyzjami, które mają realny wpływ na losy świata. Z równą pasją buduje miasta, zarządza zasobami i rozwija imperia w city builderach – od klasyki po nowoczesne perełki gatunku. Na ritzyranger.pl dzieli się przemyśleniami, poradnikami i recenzjami, które łączą emocje z analizą mechanik.

Ostatnie wpisy

Najlepsze serwery Minecraft – lista i porównanie

Minecraft to gra, która od wielu lat cieszy się ogromną popularnością zarówno na całym świecie,…

3 miesiące temu

Dlaczego warto zainwestować w karty graficzne RTX?

Karty graficzne RTX to doskonały wybór dla osób poszukujących maksymalnej jakości obrazu i płynności działania.…

4 miesiące temu

Recenzje inZOI we wczesnym dostępie: piękna alternatywa dla The Sims, ale czy grywalna?

Czy The Sims doczekało się wreszcie godnego rywala? Koreańskie inZOI od kilku miesięcy budzi ogromne…

6 miesięcy temu

Czy można używać biurka gamingowego do pracy?

Wielu z nas, z różnych względów, nie zawsze może sobie pozwolić na stworzenie w swoim…

9 miesięcy temu

Serwery tematyczne w Minecraft – pomysły na unikalne światy i rozgrywki

Odkryj, jak serwery tematyczne w Minecraft mogą całkowicie odmienić Twoją grę i społeczność. Ten kompleksowy…

10 miesięcy temu

Jakie materiały są najlepsze w fotelach gamingowych?

Każdy doświadczony gracz wie, że dobry fotel to nie tylko efektowny dodatek do gamingowego zestawu.…

11 miesięcy temu
Reklama