Phasmophobia aktualizacja wrzesień – nowe lokacje i zmienione biuro
Reklama
Na koniec września twórcy gry Phasmophobia postanowili uraczyć graczy nową aktualizacją. Fani powinni być zadowoleni, bo zmian jest bardzo dużo. Całkowicie zostało zmienione biuro, dodane zostały nowe lokacje oraz wprowadzono niestandardowe poziomy trudności.
Spis treści
Wrześniowy update do Phasmophobia
Twórcy Phasmophobii już w maju informowali o pracach nad dużymi zmianami w grze. Rewolucją miała być wtedy kompletna przebudowa menu oraz wprowadzenie specjalnych plakietek graczy, a także dodanie nowej lokacji. Wszystko wskazuje na to, że wrześniowy update wprowadza większość zapowiadanych zmian, a nawet trochę więcej.
Zespół Kinetic Games wprowadzając uaktualnienie 0.7.0.0 o nazwie “Apocalypse” kompletnie przebudował biuro, czyli początkowe lobby, w którym wybiera się mapę oraz dodaje odpowiedni ekwipunek. Z gry usunięto system punktów za zdjęcia i na jego miejsce wprowadzono nagrody pieniężne. Nowością jest także dodanie systemu raportowania graczy w trybie multiplayer.
Niestandardowy poziom trudności
Pierwszą nowością z wrześniowej aktualizacji do Phasmophobii jest wprowadzenie niestandardowego poziomu trudności. Twórcy umożliwili dowolne ustawienia każdej z 29 aspektów gry, które bezpośrednio wpływają na trudność rozgrywki oraz mnożnik ostatecznej nagrody. W grze możliwe jest skopiowanie ustawień z gotowych poziomów oraz zapisane własnych. Ustawienia poziomu niestandardowego podzielone są na trzy kategorie: gracz, duch i kontrakt. Poniżej przedstawiamy kompletną listę.
Aktualizacja “Apocalypse” do Phasmophobii wprowadziła do gry aż trzy nowe lokacje, w których można poszukiwać duchów. Pierwsza mapa to długo zapowiadana nowa odsłona zakładu psychiatrycznego, który był rozległy, ale dosyć monotonny przez powielone pomieszczenia. W Sunny Meadows Mental Institution znajdują się różnorodne sale szpitalne, w tym kaplica, kostnica oraz pokój eksperymentów.
Na poszukiwaczy duchów czeka także mapa Sunny Meadows Mental Institution – RESTRICTED, która zawiera tylko część głównej lokacji. Ostatnią nowością jest pomniejszona wersja Maple Lodge Campsite, która zawiera zmodyfikowany układ oraz mniejszą liczbę pomieszczeń. Poniżej prezentujemy zdjęcia nowych map wraz z ekranami ładowania oraz oficjalnymi opisami.
Sunny Meadows Mental Institution
Mapa “The Asylum” została całkowicie przebudowana od podstaw, zawierając bardziej charakterystyczne projekty pomieszczeń, kostnicę, skrzydło szpitalne, dziedziniec i obszar eksperymentalny. Ostrzegamy, że duch zablokuje główne drzwi każdego skrzydła, gdy będzie polował, więc przygotuj drogę ucieczki, póki jesteś bezpieczny.
Sunny Meadows Mental Institution – Restricted
Sunny Meadows to nie tylko duża lokacja, ale pięć małych lokacji w jednej! Nowa plansza wyboru lokacji pozwala głosować, aby zagrać w mniejszą, bardziej ograniczoną wersję. Za każdym razem, gdy wejdziecie do środka, otrzymacie losową sekcję do zbadania, a pozostałe sekcje zostaną zablokowane lub zamknięte. To powinno pomóc tym, którzy wolą grać na mniejszych mapach i zaoferować trochę różnorodności za każdym razem, gdy gracie!
Odblokowany na poziomie 22
Camp Woodwind
Mała wersja Maple Lodge Campsite, charakteryzująca się zupełnie nowym układem i znacznie mniejszą liczbą pokoi. Idealny dla tych, którzy szukają szybkiego schronienia na świeżym powietrzu!
Odblokowany na poziomie 19
System zgłaszania graczy
Wraz z najnowszą aktualizacją do gry Phasmophobia został dodany system zgłaszania innych graczy, którzy przeszkadzali w rozgrywce lub naruszyli warunki korzystania z usługi gry wieloosobowej. Zgłoszenia są wysyłane do twórców gry i weryfikowane ręcznie. Gracze mogą otrzymać zakaz korzystania z gry wieloosobowej na 2, 7 lub 30 dni. W przypadku złamania wielu zasad gracz może otrzymać blokadę na stałe.
Po otrzymaniu blokady w grze dostępna będzie jedynie opcja gry w trybie jednoosobowym. Istnieje także możliwość otrzymania kary za nadmiarowe zgłaszanie graczy bez uzasadnienia. Aby zgłosić gracza, należy otworzyć dziennik, przejść do zakładki “Niedawni gracze”, a następnie kliknąć ikonę zgłoszenia, która znajduję się obok awatara gracza.
Zupełnie nowe biuro w Phasmophobia
Największą zmianą, którą widać zaraz po wejściu do Phasmophobii jest zupełnie odmienione biuro, czyli lobby początkowe. Lokacja jest teraz zdecydowanie większa i podzielona na konkretne sekcje. Twórcy wprowadzili nową tablicę, która służy do planowania następnego kontraktu, a także do wybierania mapy. W lobby znalazło się także osobne stoisko, które służy do kupowania oraz dodawania przedmiotów do ekwipunku.
W nowym biurze znalazły się także gablotki, które służą do umieszczania nagród zdobytych podczas szczególnych wyzwań. Ciekawym urozmaiceniem jest także możliwość przejścia z biura do ciężarówki, ale niestety pojazd pełni jedynie funkcję dekoracyjną. Ulepszone lobby zyskało także dodatkowy poziom, na którym znajdują się mini gry oraz kosz do koszykówki z poprzedniej wersji lokacji.
Do ekranu po zakończeniu gry dodano stronę „Szczegółowe statystyki”
Do dziennika dodano stronę długoterminowego śledzenia dla różnych statystyk graczy i duchów
Dziennika można teraz używać w pokoju menu głównego
Użytkownicy Steam mogą teraz przeglądać i dodawać znajomych za pośrednictwem nowej zakładki dziennika „Ostatni gracze”
Dodano wyzwania tygodniowe Więcej zostanie dodanych wraz z następnymi aktualizacjami
Dodano przyciski skrótów umożliwiające przechodzenie między ekranami Wybór lokalizacji, Menu główne i Sklep, dodatkowo można używać klawiszy strzałek na klawiaturze do nawigacji
Tablica w ciężarówce została zastąpiona stopniowo aktualizowaną tablicą śledczą
Do lobby dodano nowe szafki kolekcjonerskie, spróbuj wypełnić je obie!
Gdy użyjesz przeklętego przedmiotu po raz pierwszy, zostanie on dodany do twojej kolekcji
Zebranie każdego rodzaju kości doda je do twojej kolekcji, niektóre trzeba zebrać dwukrotnie! Więcej przedmiotów kolekcjonerskich zostanie dodanych, bliżej pełnej premiery gry
Sklep został przeniesiony na osobny komputer w lobby
Gracze mogą teraz tworzyć wyposażenie dla swojego sprzętu Dodatkowe wyposażenie zostaną dodane wraz z następnymi aktualizacjami
Możesz teraz przeglądać wyzwania dzienne i tygodniowe w ciężarówce
Elementy wyposażenia można teraz umieszczać z powrotem na ścianie wyposażenia ciężarówki
Możesz teraz robić zdjęcia nowych interakcji, aby zdobyć dodatkowe nagrody
DOTS
Używany Krucyfiks (1 lub 2 użycia)
Sterta soli (gdy w nią wkroczy duch)
Pismo ducha będzie teraz wyświetlane jako „Pismo ducha” zamiast „Interakcja”
Kiedy duch spróbuje polować, ale zostanie zablokowany przez krucyfiks, na EMF pojawi się odczyt na 2. poziomie
Dodano świecę domową do Grafton
Język arabski obsługuje teraz rozpoznawanie tekstu i głosu
Zapisane pliki utworzą teraz kopię zapasową i automatycznie przywrócą zapis, jeśli ulegnie uszkodzeniu
Zmiany w zachowaniach i zdolnościach duchów
Najnowszy update do Phasmophobii wprowadza kolejne modyfikacje w zachowaniu oraz zdolności niektórych duchów. Warto zapoznać się ze zmianami, ponieważ niektóre mogą być sporym zaskoczeniem podczas rozgrywki.
Zmiany dla wszystkich duchów
Głośność wszystkich efektów dźwiękowych polowań i wydarzeń jest od teraz zmniejszona do 0% w odległości co najmniej 20 m, Uwaga: Powinno to również sprawić, że siła Mylinga będzie bardziej zauważalna
Dźwięk śpiewu wywołany odtwarzaniem pozytywki został zmniejszony do 0%, gdy przedmiot znajdzie się w odległości powyżej 20 m
Rzuty mają teraz minimalną „Siłę rzutu”, aby uniknąć małych rzutów
1 – 3 Mocy (poprzednio 0,1 – 2,5 Mocy)
Przedmioty są teraz rzucane wyżej, dzięki czemu rzuty są bardziej spójne
Podczas polowań przedmioty są rzucane częściej
50% szansy na rzucenie obiektu w pobliżu co 0,5 sekundy
Poltergeist – 100% szansy na rzucenie obiektu w pobliżu co 0,5 sekundy
Zmiany dla Poltergeista
Superrzut ducha Oni został przeniesiony do Poltergeista, ponieważ jest bardziej tematyczny
2 – 6 mocy (wcześniej 0 – 5 mocy)
Zmiany dla ducha Oni
Duch Oni otrzymał dodatkowe cechy:
obniża teraz dwukrotnie więcej zdrowia psychicznego, niż normalny duch podczas wydarzeń z duchami
jest teraz widoczny przez dłuższy czas podczas migotania w trakcie polowań
Zmiany dla Demona
Rzadka umiejętność demona do polowania powyżej 70% będzie teraz działać bardziej niezawodnie
Zmiany dla Jinna
Umiejętność obniżania poczytalności przez Jinna została zmieniona
Umiejętność zostanie teraz aktywowana, jeśli znajdziesz się w tym samym pomieszczeniu lub w promieniu 3 m od ducha
Zmiany w rozgrywce
Sterowanie sprzętem zostało zmienione
Jeśli obiekt można umieścić, należy użyć przycisku pomocniczego (domyślnie: F)
Jeśli obiekt nadaje się do użytku, należy użyć przycisku głównego (domyślnie: prawy mysz) Uwaga: oznacza to, że kadzidła aktywuje się, używając głównego przycisku!
Zbieranie kości zapewni teraz więcej nagród podczas gry na większych mapach
Duża mapa – 30$
Średnia mapa – 20$
Mała mapa – 10$
System „punktów” zdjęć został usunięty, zamiast tego gracze otrzymają określoną kwotę pieniędzy i PD za wykonane zdjęcie. Umożliwiło nam to również wyrównanie nagród za zdjęcia, aby uzyskanie określonego typu ducha nie stało się momentem „złego nastroju” dla tego, jakie zdjęcia można zrobić
Duch – Uwaga: na zdjęcie nie ma już wpływu mnożnik trudności, ale dzięki tym zmianom dostaniecie więcej pieniędzy niż wcześniej!
Poprawiono system priorytetów zdjęć
Przedmioty są „oceniane” według odległości i odległości od środka zdjęcia
Duchy zawsze będą miały pierwszeństwo przed innymi przedmiotami
Poprawiono niezawodność systemu Uwaga: oznacza to również, że zawsze otrzymasz zdjęcia interakcji przed zdjęciami odcisków palców, z powrotem wyłącz te światła UV!
Zmieniono mechanikę podświetlania pozycji
Podświetlenie zobaczysz tylko po przytrzymaniu wyznaczonego klawisza umieszczania (domyślnie „F”) i zwolnieniu, aby umieścić
Poruszanie myszką w lewo/w prawo, gdy wciśnięty jest klawisz F, spowoduje obrót podświetlonego obiektu
Możesz teraz umieszczać i obracać statyw
Dostosowano różne obszary, które można umieścić w ekwipunku
Skrzynka bezpieczników otrzymała nowy wygląd, gdy znajduje się w domu i na farmie
Obciążenie poczytalności dla „Hide and seek” wynosi teraz 0%
Klucz w ciężarówce został przeniesiony i powieszony obok klawiatury w drzwiach, zamiast na biurku
Zwiększono nagrody za wszystkie codzienne wyzwania
Zwiększono nagrody za grę na średnich i dużych mapach
Możesz teraz wyświetlić 10 zdjęć w lobby (zwiększono z 6) z poprzedniej gry
Aby poprawić wydajność, obiekty nie będą się już renderować, gdy znajdują się za zamkniętymi drzwiami
Dostosowano wizualizacje skyboxów do każdej pogody, aby były bardziej realistyczne
Poprawiono efekty i wydajność ulewnego deszczu i śniegu
Ekran opcji menu głównego został usunięty i jest teraz dostępny tylko w Dzienniku
Niektóre lokalizacje zostały zmienione
Po śmierci gracze mogą teraz widzieć drzwi, ale mogą przez nie przechodzić
Zmniejszono głośność granej gitary i przełącznik kuchenki kempingowej
Duchy nie będą cię już widzieć przez drzewa przy domku na kempingu Maple Lodge
Duchy nie mogą już ustawiać tych pomieszczeń jako swoich ulubionych na kempingu Maple Lodge:
Wejście
Ścieżka centralna
Ścieżka północna
Ścieżka północno-wschodnia
Obszar piknikowy
Nazwy pomieszczeń dla czujników dźwięku będą teraz znajdować się w pomieszczeniu, w którym zostały umieszczone, a nie w pomieszczeniu, w którym stałeś, gdy je umieszczałeś
Świece zgasną po umieszczeniu w ekwipunku
Duchy używają teraz odgłosu kroków sprintu podczas polowania na klepisku
Zmniejszone zużycie pamięci RAM dla czcionek, ma to znaczenie w językach z wieloma znakami
Naprawiono długodystansowe wędrówki duchów, szansa jest teraz:
Wysoki – 30% podczas wędrówki
Średni – 20% podczas wędrówki
Niski – 10% podczas wędrówki
Naprawiono błąd zmieniający szansę ulubionego pokoju przez ducha, na przykład:
Jeśli duch długo wędruje i trafia do nowego pokoju, należy go zbadać
Niski – 33%
Średni – 66%
Wysoki – 100%
Następnie wykonaj test oparty na szaleństwie (np. 30% poczytalności = 70%)
Jeśli się powiedzie dla obu szans, zmień ulubiony pokój
Goryo będzie miał teraz połowę szans na to, że inne duchy będą wędrować długo, zamiast podwajać swoją szansę
Myling zmniejszy teraz słyszalny zasięg odgłosów polowania, a nie tylko kroków.
Jeśli masz mniej niż 16% poczytalności podczas zapalania ostatniej świeczki przy Kręgu Przywołania, duch będzie teraz polował natychmiast po przyzwaniu
Gdy kręg przywołań jest podświetlony, pozycja ducha będzie teraz synchronizowana szybciej dla nie-gospodarzy
Odciski palców na lampach kempingowych będą teraz miały prawidłowy rozmiar
Nie możesz już umieszczać przedmiotów na suficie ciężarówki
Naprawiono rzadki problem, w którym rozpoznawanie głosu nie działało z powodu pustego pliku modeli głosu
Podniesienie statywu z kamerą przymocowaną przez kogoś innego nie spowoduje już uszkodzenia kamery
Nie jesteś już nieśmiertelny, gdy chowasz się pod schodami lub podobnymi obiektami w niektórych lokalizacjach
Kryjówka obok chaty nie będzie już cię zabijać
Szafkę na piętrze Grafton można teraz zablokować
Szafkę warsztatową Bleasdale można teraz zablokować
Posiadanie ALT jako przycisku „naciśnij i mów” nie będzie już utrzymywać aktywnego głosu po wciśnięciu alt-Tab
Można od teraz używać spłuczek toalet na piętrze w Edgefield
Duchy nie będą już wpływać na przedmioty w salonie, gdy stoją na schodach do piwnicy w Tanglewood
Nie możesz już błądzić za małymi namiotami, aby uzyskać dostęp do bezpiecznych miejsc
Mara nie przestanie już próbować użyć swojej umiejętności przełączania światła po kilkukrotnym użyciu przełącznika
Drzwi nie będą się już obracać podczas zamykania na polowanie
Jestem fanem wielu gier z bardzo różnych gatunków - od symulacji, przez platformówki, aż po strzelanki. Najwięcej czasu spędziłem na pewno w simsach tworząc kolejne pokolenia (szczególnie w The Sims 2) oraz w Minecrafcie budując mnóstwo budowli i eksplorując świat.