Dawn of the Hunt, druga liga w Path of Exile 2, wprowadza prawdziwe trzęsienie ziemi. Twórcy z Grinding Gear Games nie oszczędzili praktycznie żadnego z topowych buildów z poprzedniego sezonu. Obok nowej klasy Huntress i Ascendancy, patch 0.2.0 przynosi falę nerfów, które zmuszą wielu graczy do przemyślenia swoich strategii od zera.
Spis treści
Nowa aktualizacja znacząco podnosi poziom trudności rozgrywki – i to na wielu frontach. Gracze są teraz bardziej podatni na efekty statusu jak zamrożenie czy ogłuszenie, a czas ich działania został znacznie wydłużony. Do tego skrócono czas trwania ładunków Endurance, Frenzy i Power z 20 do 15 sekund, a zasięg działania buffów opartych na „obecności” został mocno ograniczony – choć przynajmniej teraz można go zobaczyć na ekranie.
Zmiany objęły również drzewko pasywne – usunięto aż 12 gniazd na Jewels, a kluczowy Keystone Eldritch Battery teraz podwaja koszt many. Wiele popularnych węzłów, takich jak Falcon Technique czy Spaghettification, straciło swoją moc, co mocno odbije się na buildach wykorzystywanych w endgame.
Najmocniej ucierpiały buildy, które królowały na mapach końcowych. Archmage i Spark zostały mocno osłabione – ten drugi generuje teraz znacznie mniej pocisków, co ogranicza jego efektywność w czyszczeniu dużych obszarów. Flame Wall stracił sporo ze swojego potencjału jako skill wspierający, a kultowy „fart build” oparty na Decompose z butów Corpsewade został mocno ograniczony pod względem obrażeń.
Również miniony zostały dotkliwie znerfione – zarówno ich obrażenia, jak i skalowanie życia spadły na wyższych poziomach. Build oparty na Summon Raging Spirits oberwał szczególnie: teraz przy rzuceniu tworzy mniej duchów, a przedmioty wzmacniające umiejętności przywołańców (jak Sceptery z bonusem do poziomu) zostały osłabione.
Choć zmiany mogą na pierwszy rzut oka wydawać się drastyczne, nie wszystko jest stracone. Grinding Gear Games tłumaczy, że celem jest wyrównanie poziomu trudności i zachęcenie graczy do eksperymentowania z nowymi kompozycjami postaci. Co więcej, obniżono koszty many dla wszystkich ataków, znaków i warcries, co może przynieść ulgę w wielu buildach walczących z problemem zasobów.
Fani PoE będą musieli porzucić utarte ścieżki i na nowo odkrywać możliwości drzemiące w drzewku pasywnym, klasach i przedmiotach. Czy te zmiany wprowadzą więcej różnorodności, czy raczej zniechęcą do gry? Daj znać, jakie buildy planujesz testować w nowej lidze!
The Sims 4 wkracza na nowy, magiczny poziom – EA i Maxis zapowiedzieli dodatek The…
29 kwietnia gracze The Sims 4 otrzymali nową aktualizację, która wprowadza liczne poprawki błędów i…
29 kwietnia 2025 twórcy inZOI opublikowali kolejną aktualizację, oznaczoną jako wersja 0.1.7. Tym razem nacisk…
Już 1 maja do The Sims 4 trafią trzy nowe Kolekcje: Warsztat majsterkowicza, Złoty wiek…
EA opublikowało nową listę zgłoszonych przez społeczność problemów, nad którymi pracuje zespół The Sims 4.…
InZOI nie zwalnia tempa i serwuje kolejną porcję usprawnień, które mają uczynić świat gry jeszcze…